Winglio - rent a company

Salutare,

A folosit cineva serviciile celor de la Winglio (http://www.winglio.com)? Tocmai am citit un articol despre ei la http://m.businessmagazin.ro/actualitate/afaceri/cum-sa-faci-business-fara-sa-infiintezi-o-companie-16179676 si ma bate gandul sa incerc sa rulez cateva contracte prin ei. Am un SRL in Romania, platesc 1% impozit (2 angajati full time) + 5% dividende, la ei as plati un pic mai mult (6.6% + 5% dividende) dar as scapa de stresul unei firme in Romania.

Stiti vreun serviciu similar sau i-a incercat cineva pe cei de la Winglio?

Multumesc,
Razvan

4 Likes

Sună interesant, dar… cum faci cu banii?

Cum ajung banii ăia la tine, în contul tău?

Tocmai m-am conversat un pic cu ei pe chat, banii ti-i vireaza prin SEPA in cont sau prin PayPal sau pe cardul lor de debit. Tu ii declari in Romania ca dividende de la o firma straina si platesti 5% (plus eventual 5.5% daca nu ai si salariu undeva).

S-ar putea sa fie un pic confuzi cei de la ANAF ca primesti bani din dividende lunar in loc de anual, la noi nu exista “interim dividend” cum le zic astia (din ce stiu eu, sunt programator nu contabil :slight_smile: ).

3 Likes

Întrebarea bună e dacă factura pe care o generează ei, invoice-ul, poate fi utilizat ca o factură normală în EU. Adică îi pot da invoice-ul unui magazin din colț pentru 200 lei (50 euro). Eu presupun că nu fiindcă dacă ăla face contabilitate în partidă simplă și nu se duce mereu cu facturile la contabil o să se uite jumătate de oră ce să facă cu factura, în special fiindcă e operație cu valută.

Apropo, are careva un refferal link ? Dacă îți faci cont printr-un refferal poți comanda cardul lor la 14 euro în loc de 50.

Așa arată o factură de la ei :
https://www.winglio.com/invoice-payment/cf3f75e0-83ae-434c-8c45-4e6a4bb4bf39

Totuși nu pare mult mai rentabil ca o firmă din România, ce mi se pare posibil util e că dacă faci un contract sau un invoice o să îl verifice automat ei. Practic ai și consultanța contabilă și legală inclusă. Comisioanele bancare sunt mari și în România, deci aici e aproape egal. Problema e dacă nu merge faza cu dividentele, nu văd de ce ai mai plăti 6.6% dacă trebuie oricum să plătești atât la o microîntreprindere din România. Nu văd nici să fie posibil să integrezi un mod de plată pe site-ul personal. E mai mult un tool pentru freelancing, Costurile par chiar mai mari, dar întradevăr scapi de probleme cu ANAF-ul care poate veni la tine în casă, la firmă. (nimeni nu te va verifica nici la licențe și alte avantaje)

1 Like

Mai ia in calcul si comisioanele bancare / paypal + processing fee-ul lor (vad ca scrie 4.5E pentru orice tranzactie: cand primesti bani, cand trimiti bani, cand faci withdraw). Pe langa asta… cum mai poti angaja pe cineva cu carte de munca? Trebuie sa gasesti oameni care sunt OK cu modul asta de plata. :slight_smile:

Iar daca nu e lamurit ANAF-ul… cine stie ce sanse ai sa platesti 16% impozit.

2 Likes

Există conceptul de eliberare de dividende in transe. Practic după ce s-a încheiat anul fiscal și stabilit contabilitatea și suma pentru dividende, poți dup’ăia să primești banii respectivi cum vrei. Poți să te și întinzi pe mai mulți ani etc.

OTOH, dacă ai deja SRL, de ce te-ai mai complica cu un serviciu de genul? Ai taxe mai mici, momentan ce-i drept, iar greul organizațional deja e făcut. Mă refer la înființare, învățarea procedurilor / metehnelor sistemului, diversele operațiuni conexe gen protecție incendii; noțiunile de contabilitate etc. Plus, odată ce treci de primul an, in care n-ai acces la dividende, lucrurile devin mai ușoare.

2 Likes

Gata m-am lămurit și cu aștia, practic în România ca o firmă să poată să preia facturi de genul (vezi Google AdWords/Facebook) trebuie să se înregistreze obligatoriu în Registrul Operatorilor Intracomunitari și să fie plătitor de TVA pentru achiziții intracomunitare ca cei de la Winglio să factureze cu codul firmei din România. Sunt și câteva chestii la contabilitate gen se depune și declaratia 390 pentru achizițiile și vânzările intracomunitare iar TVA-ul se plătește către stat într-o lună de la achiziție. Winglio nici nu poate accepta o factură fără cod TVA.

1 Like

Cred ca sunt suficiente persoane care nu au o firma tocmai din cauza batailor de cap necesare pentru crearea uneia. Cu o astfel de companie, poti sa fi angajat pentru a avea o suma de bani pe care o poti folosi in anul curent (nu neaparat programare), iar anul viitor poti trece pe freelancing fulltime, ori orice combinatie, fara a mai pierde timpul sa-ti faci o firma, sa o inchizi cand nu o folosesti, sa pierzi zile pe la ghiseuri, sa nu fi acasa (la sediul firmei) cand vine ANAF-ul, etc.

Iar TVA-ul respectiv este cel standard de 16%? (Caz in care singura diferenta ar fi ca poti factura, versus a nu avea firma, pe langa bataile de cap necesare sa faci si intreti o firma?)

Asta e alta poveste. Eu ziceam strict de situatia lui OP, care are deja o firma.

Pe scurt problemele cu winglio sunt :

  1. Poți factura doar firme înregistrate în ROI
  2. Comision 6.6%, 4.5 euro/tranzacție, 4.5 pe retragere. (+ 2.9% la plata cu cardul) - comision efectiv de vreo 12-15%
  3. Nu știi când dispar cu banii tăi sau dau faliment.
  4. Apare Bimosoft Limited pe factura ta.
  5. Facturile nu sunt emise instant ci sunt verificate mai întâi.
  6. Tu tot trebuie să îți declari venitul și să plăteși impozit pe venit și CAS, probabil poți scăpa cu sume mici cu cardul winglio și retragere pe paypal, că doar nici fiscul american nu verifică firmele din Irlanda. Aici intervin dividentele la 5,5%.

Comparativ în România o microîntreprindere ar plăti 3% impozit pe firmă și 5% pe dividente dar nu poate retrage lunar, poți angaja oameni, poți lua credite, leasing, închiria spații, lucra cu procesatori de plăți, deconta unele lucruri. În primul an ar trebui să te angajezi cel puțin pe salariul minim dar după taxele ar fi aproape la fel. Totuși am mai zis că lipsa unei firme locale permite cuiva să economisească pe la licențe, la amenzi, la litigii, la contabil (ar fi cel puțin 1000 de lei anual)

2 Likes

Partea cu ROI nu se aplica daca ai clienti exclusiv din afara (cum e cazul meu). Comisionul e un pic mare, corect, dar scapi de stresul unei firme in Romania (ma rog, pana la momentul in care impozitul pe dividende nu va mai fi 5% - prevad ca la un moment dat va creste la un 16%, poate chiar din 2018). Partea cu falimentul ma ingrijoreaza si pe mine, e totusi o firma obscura din Croatia. Verificarea facturilor mi se pare normala, practic ei emit factura in numele firmei lor, nu vor sa apara “plata pentru 100g cocaina pura, EXW Medellin” sau chestii similare).

Sincer, pe mine ma tenteaza doar din perspectiva de a nu mai avea de-a face cu sistemul romanesc prea mult. Imi mananca o gramada de timp lunar partea administrativa, adunat facturi, declaratii (ma rog, le face contabila, eu doar le platesc), plati, etc. Plus ca mi-am luat amenda de 1000 RON de la ANAF pentru neintroducerea in contabilitate a unei facturi cu valoare 0.00 EUR (mda, evazionistul de mine a uitat sa puna o factura cu valoare 0 de la o mostra de telefon mobil primita pentru development). Sa nu-ti bagi picioarele?..

2 Likes

suna interesant pentru un om fara personalitate juridica.

1 Like

In cazul in care e merge pe planul Professional, cum ar trebui declarati banii in Romania? Ce formular ar trebui folosit si cand ar trebui completat? Dar in cazul cu dividentele?

Daca cineva de aici lucreaza cu ei, as dori un link de referral pentru a avea acea reducere la crearea contului the Shareholder.

Multumesc!