WordPress founder claims Apple cut off updates to his completely free app because it wants 30 percent

Tweet-ul cu mai multe detalii

În tot contextul ăsta cu epic games, sunt un pic reticent la toate știrile despre appstore.

Au același procent de 10 ani, brusc s-au supărat toți…

4 Likes

Se baga că e o mișcare acum. Înainte tot nu le convenea, dar nu prea aveau ce să facă. Sau nu era o chestie atât de importantă - iPhone că platforma de gaming importantă e recent.

2 Likes

@Cosmin_Popescu înainte să faci subiectul, ai văzut măcar asta?

2 Likes

Nu
Nu am vazut.

Pare că vrei sa oferi o critica sau o sugestie. Poți elabora mai mult? Don’t leave us hanging.

Vroiam sa relatez experienta personala cu IAP si procesul de aprobare al aplicatiilor in AppStore.

Se da o aplicatie (model freemium, lucrurile de baza sunt gratis cu anumite feature-uri platite) lansata anul trecut in Mai in App Store. Totul a fost in regula pana in August cand au inceput “sicanele”. Prima data cei din App review team au spus ca nu e in regula ca avem anumite pachete platite pe web si avem plata cu cardul in aplicatie si au zis ca e nevoie de IAP. Am avut o discutie cu ei si am incercat sa-i conving ca aplicatia fiind noua nu sunt sanse prea mari de monetizare si ei nu o sa vada nici un ban pana nu va creste asa ca prima intelegere cu ei a fost sa scoatem din app:

  • toate referintele la site-ul web (pentru a nu putea cumpara pachetele in alta parte)
  • toate referintele la modalitatile de plata, aplicatia va fi folosita free

Am facut modificarile respective si nu au aprobat, au zis ca trebuie sa avem pachete platite si in app ca si pe web.

Am facut implementarea IAP in urma cu doua luni si am ales la plata doar pachetul cel mai mare disponibil din oferta de web, am primit urmatorul raspuns in app review

WTF?

Am mai avut o discutie cu cei care se ocupa de app review, am mai trecut prin 2 runde de modificari si azi o sa fac submit din nou la app.

Sa vedem daca se aproba.

Cateva concluzii personale:

  • modul cum aleg aplicatiile care necesita IAP pare complet aleatoriu. Mai avem cateva aplicatii mai populare care au implementate plata cu cardul si SMS si acolo nu au cerut aceste modificari. Cred ca au ceva ML in spate care decide care aplicatii vor fi monetizate “fortat” functie de anumite criterii.
  • integrarea IAP in app nu e asa usoara cum declara ei (daca ar fi sa comparam cu plata cu cardul de exemplu), fiecare pachet trebuie aprobat in mod explicit de ei atunci cand faci submit la app etc…
  • procentul IAP nu e 30% ci variaza functie de tara, firma si mai multi factori. Noi la 40 RON platiti de client incasam 23 RON ceea ce e departe de 30%
  • au o strategie interesanta cu impunerea regulilor - in general aplicatiile sunt aprobate usor la inceput si dupa 2-3 luni incep cu ceara respectarea unor reguli care nu au fost respectate de la inceput.

Later Edit
Desigur nu sa aprobat aplicatia si motivul e de asemenea funny: pe partea de API/backend nu sa implementat validarea certificatelor care contin informatiile de plata pentru environmentul de sandbox. Conform cerintelor se valideaza o plata cu sistemul live si dupa aceea se incearca in cascada cu sandbox.
Pe partea de backend noi am folosit doua medii separate care se conecteaza fiecare doar la mediul care trebuie (live-prod, beta-sandbox).
Implementand cerinta celor de la Apple cineva care poate genera o plata folosind sistemul de sandbox de la apple va puttea folosi raspunsul sa valideze o plata live la noi.

Back to the drawing board …

8 Likes

Cel mai simplu mod de a evita problemele este sa ai in aplicatie IAP pentru orice virtual good ce poate fi cumparat, de la bun inceput.

Din pacate, daca oferi si varianta achizitiei de pe web, vei avea un pic de munca la integrare.

Iti recomand https://www.revenuecat.com/, ajuta destul de mult pe parea asta.

Mai sunt si altii care se plang