WordPress vs generatoare statice

Continuarea discuției de aici.

Îs curios câți sunt programatori și nu se jenează măcar un pic să ruleze mizeria aia are are constant găuri de securitate :slight_smile:

Pentru ăștialalți care nu prea au treabă cu programarea este o chestie faină: https://www.getlektor.com/

Cred că mai sunt și ceva servicii, tot pe idea aia de blog static.

2 Likes

Pentru că mă simt cu musca pe căciulă:

  1. Cunoști vreun caz în care WordPress a fost hacked fără să fie implicat vreun plugin (sau vreo temă)?
  • Ai vreo alternativă câtuși de puțin decentă?
  • Presupun că știi că un blog constă din două părți: articolul propriu-zis și discuțiile. Cum tratezi problema asta într-un blog static fără a depinde de JS și servicii externe?

@iamntz nu ai de ce sa te simti cu musca pe caciula :slight_smile: , eu am dezvoltat o solutie pe WP tocmai pentru ca nu aveam o alta alternativa (am mai explicat pe undeva intr-un topic situatia). Pur si simplu nu prea ai alte variante, sa fim seriosi nu toata lumea se pricepe sa lucreze in Jekyll, stie markdown sau mai stiu eu ce. De Wordpress a auzit si mama.

  1. nu prea exista, asa e.
  2. niciuna (eu folosesc Textpattern pentru blogul personal doar prin prisma faptului ca am o mare experienta in TXP si e mult mai light in materie de resurse)
  3. pentru discutii ai variantele FB comments sau Disqus. Ambele sunt variante proaste, FB dis cauza de privacy, este blocat in multe locuri (si tari) iar Disqus … e un steaming pile of horseshit pe care nu l-as recomanda decat dusmanilor. Un sistem de blogging care salveaza discutiile in fisiere json statice? Ma gandisem la ceva in genul asta pentru Tinambo, dar nu sunt sigur daca e fezabil asa ceva.

Mi se pare mai interesant ca sunt developeri (unii de pe Devforum chiar) care au conturi (presupun ca de administrare) pe unele din blogurile respective, si cu toate astea … sunt ne-updatate. Nu dau nume, nu e cazul.