Folosiți Slack? V-ați gândit să-l înlocuiți? De ce da, de ce nu?
Pe mine mă enervează aplicația de Windows că devine foarte lentă în timp…
Folosiți Slack? V-ați gândit să-l înlocuiți? De ce da, de ce nu?
Pe mine mă enervează aplicația de Windows că devine foarte lentă în timp…
E prima oara cand aud de slack si de “team communication app”. Ce face marketingul din om, creaza nevoi inexistente pana atunci.
Eu as folosi IRC daca as avea musai nevoie de o zona privata. Exista destule daemonuri dedicate, si interfete web pentru ele.
Dar neavand nevoie, folosesc pur si simplu e-mail, e cel mai profesional mod de comunicare, si e destul de instantaneu. Adica, noi programand, nu stam toata ziua cu ochii in chat, dar cand avem timp, citim… Iar e-mail-ul si-l citeste toata lumea.
Daca chiar avem nevoie de schimb de replici mai intensive, fie ne adunam intr-un birou daca nu implica oameni remote, fie scriem via hangouts, fie folosim telefonul sau o videoconferinta.
Exista o droaie de solutii, unele vechi de zeci de ani. Chiar nu e imperativ sa ne lasam prada marketingului pentru orice maruntis.
Nu stiu cum este Slack, sunt la a doua companie care foloseste Hipchat. Pe acesta din urma poti sa il integrezi cu mai multe servicii - Jira, github, capistrano…
@emanuel: la fel e și Slack.
@flavius: Chestii utile în Slack (și cred că lipsesc sau sunt ciuntite în IRC/mail):
Aici se discută de ce IRC s-ar putea să nu fie o idee atât de bună.
Pentru a folosi IRC ar trebui să instalezi și să faci mentenanță la un server, ceea ce s-ar putea să coste mai mult de 5$/lună (sau cât o fi)
Nu aș putea spune că este indispensabil, dar este mai util decât mail, skype sau hangout.
Noi folosim in companie, nu stiu cum e pe win dar in fedora e foarte ok aplicatia desi e beta, si sunt o multime de avantaje, integrari cu jira, red, gitlab, github, canale/grupuri private - publice - adhoc, notificari si multe altele. Nu stiu cum e hipchat insa nu as putea renunta la slack prea usor.
Ma bucur sa vad ca nu sunt singurul om care prefera ca comunicarea prin telefon sa fie ultima solutie atunci cand vorbim de clienti, parteneri etc.
Eu personal prefer email-ul atunci cand nu avem prea multe de vorbit.
Cand e nevoie de o discutie ceva mai indelungata am optat mereu pentru Skype, este universal(folosit de foarte multa lume).
Am vazut ca unele companii folosesc slark pentru a comunica direct cu clientii, l-am folosit si eu o luna nu neaparat pentru ca imi place foarte mult ci pur si simplu mi s-a cerut atunci.
Trello din cate am vazut se foloseste pentru managementul task urilor dintre team-leader si alti angajati + manager.
De parca marketing-ul a creat nevoia de comunicare in echipe.
Email si slack sunt doua lucruri diferite. Primul e posta, al doilea-s sms-ul: e vorba de rapiditate aci. Si ar fi o tampenie sa folosesti IRC (chit ca mie unul mi-ar conveni, de ce nu?) cand lumea nu cauta nu numai functional, dar si estetic. Si slack e estetic.
Asta una. A doua, cand ai 150 de colegi, zeci de proiecte, alte cateva in-house si tot felul de alte alte hobby-uri colaterale, e mai greu sa faci asta prin IRC. Si succes sa faci astfel de organizari cu… newsletter-e.
N-ar fi existat slack si alte chat-uieli daca administrarea IRC ar fi fost usoara, si daca ar fi existat GUI-uri moderne.
După ce am folosit multă vreme Slack la noi în echipă, l-am înlocuit cu o clonă numită Rocket.chat
Este open-source şi poate fi self-hosted, ceea ce am făcut şi noi la un moment dat, dup-o perioadă de probă.
Este aproape identic cu Slack şi deşi are câteva feature-uri lipsă şi câteva problemuţe (cu care se poate trăi) până acum experienţă este una pozitivă şi îl vom folosi şi în continuare.
Noi am înlocuit Slack din motive de privacy şi din motiv că - la acel moment - nu exista o licenţă enterprise şi trebuia achiziţionată câte o licenţă pentru fiecare echipă… ceea ce era destul de dezavantajos.