Advertising system direction

Salut,

vreau sa incep o platforma de advertising, dar nu am experienta si nici un ajutor din nici o directie. Are cineva experienta si ar fi dispus sa ma ajute cu cateva raspunsuri ?

  • cum se integreaza si cum functioneaza un RTB (Open RTB) ?
  • cum se salveaza (unde ar fi mai bine) datele (logurile, statisticile) ? SQL, noSQL
  • se descurca PHP cu volumul mare de trafic ? (preferabil Laravel framework)
  • cum se implementeaza serviciile ? (adica cum generezi scriptul pt ads si cum vin requestur-ile pe server inapoi)

Va rog o directie, multumesc.

Un subiect de domain logic la care mă mai pricep si eu, în sfârsit :slight_smile:

Depinde de la exchange la exchange. Exchange-ul de la Google merge asa, desi pare sa suporte si OpenRTB. In principiu, daca esti pe partea supply side, faci un call la un exchange cu info despre pagina/user etc si primesti instructiuni pentru afisarea unei reclame. Daca esti pe partea de demand side, primesti call-uri de la exchange-uri si trebuie sa oferi reclame + cat vrei sa platesti pentru a fi afisate. E ca o bursa intr-un fel.

Ca la orice aplicatie, depinde. Nu exista tool-uri specifice industriei. Mare parte din sistemul propriu-zis este un webapp normal. Singura parte mai ezoterica este cea legata de afisarea reclamelor (ad serving). Daca are o arhitectura buna, poti obtine performante bune cu acelasi stack cu care ai construii un magazin online mic.

Ca si mai sus, nu e o intrebare de tool-uri, cat este de arhitectura. Pe partea de ad serving o sa trebuiasca sa ai mai multa grija - sa eviti query-uri ciudate, sau sa eviti sa accessezi baza de date de’a intregul si sa folosesti un cache sau vre-o structura de date in-memory. Am lucrat cu asp.net aici de exemplu (un framework mai mare) pe mașini nededicate si a fost ok. Sunt alți oameni care fac servere speciale în c++ pentru partea asta. Așadar e un spectru de tehnologii.

Ține de arhitectura sistemului. Cel mai comun e să ai o librărie Js, folosită similar cu Google analytics. Când se încarcă scanează domul si inserează reclame in noduri unde găsește configurare corectă. AdSense merge așa, de exemplu. Dar poti avea si o configurație explicită în Js ca anume noduri după id sunt selectate. Cea mai buna tactica e să vezi cum folosesc rețelele deja existente și să încerci să faci ce fac ele. Reduci bariera pentru potențialii clienți.

Sper sa ajute

4 Likes

Un sfat, gandeste arhitectura in functie de ce rapoarte o sa ai nevoie sa scoti din baza de date.

1 Like

Am vazut ca ai facut mai multe subiecte legate de acest subiect.

Iti zic garantat ca n-ai cum sa faci asa ceva si sa iti fie si util daca incepi cu intrebari de genul.

Nu numai ca trebuie sa te ocupi de scriptul in sine dar trebuie si sa il protejezi altfel orice programator mai talentat te duce in faliment. Chiar si Google AdSense poate fi fraierit pe termen scurt dar pe termen lung isi da seama din tracking si pattern-uri daca ai trafic real sau nu si pe el au lucrat oameni care au scris lucrari de cateva sute de pagini doar pe aceasta nisa.

Practic ai nevoie de un script in javascript la un nivel avansat, ai nevoie de o infrastructura complexa de load balancing, php se descurca, dar daca nu accesezi datele direct ci folosesti librarii aiurea o sa pierzi foarte multe resurse aiurea, baza de date trebuie accesata prin proxy-uri si trebuie sa fie distribuita…

1 Like

Sa presupunem ca ai o idee destul de interesanta si vrei sa implementezi o platforma de advertising:

  1. do research:
  • cauta platforme similare pe site-uri de startup-uri angel.co, crunchbase.com, etc
  • cauta agregatoare precum segment.com cauta in lista lor servicii similare cu ce te intereseaza
  • extrage functionalitati si business logic
  1. create requirement list (MVPish)
  • creaza o lista detaliata cu specificatii pe fiecare segment al platformei
  • gandeste-te la specificatii de business nu detalii tehnice
  • de preferat, specificatiile sa fie peste 5-8 pagini
  1. how much it costs, can I build it?
  • da o tura pe la agentii web si cere o oferta de pret pt. specificatiile create
  • fa-ti o idee pe baza ofertei de pret si gandeste-te ca undeva pe acolo o sa ajungi ca si timp de dev
  • daca pretul mediu de dev este 8000E, sa presupunem ca esti capabil s-o dezvolti de unul singur si ai fi angajat la tine cu 1500E/luna, ti-ar lua undeva la minim 6 luni sa dezvolti


29. build it

48. build it right

81. build it better


Daca treci de step 1-3, o sa ai o idee destul de buna despre ceea ce vrei sa faci. Din experienta mea din RO in domeniul start-up, 90% nu trec de step 2 sau o fac superficial. Mult spor!

6 Likes

Pe scurt Business Model Canvas-ul trebuie completat inainte de orice implementare.

Uite ceva de genul completat :

In general daca sunt probleme la orice categorie iti cam pierzi timpul.

5 Likes