Avantaje / Dezavantaje contract colaborare (SRL) vs contract de angajat

Salut. Lucrez ca si QA Automation de peste 2 ani, si incerc sa aflu daca merita sa incerc infiintarea unui SRL pentru viitoare colaborari cu firme din Romania sau din afara tarii, cumva ca si alternativa la un contract standard de salariat.

Pentru o oferta de 12000 RON brut, ca si simplu salariat, platesc 35% CAS + CASS si raman cu aprox 7800 RON in mana (considerand ca beneficiez de scutirea de impozit)

In schimb, din ce am inteles, daca pentru aceeasi suma de bani, brut, inchei un contract de colaborare b2b, eu avand un SRL cu obiect de activitate principal sub codul CAEN 6201, se pune problema unui impozit pe venit de 3%, plus alte cheltuieli ( 5% la repartizarea dividentelor, plata contabilului (100-300 ron pe luna) + bataile de cap cu colectarea de facturi, chitante, decontari si probabil zeci de alte activitati de birocratie pe care inca nu le realizez).

Ca si concluzie, ce incerc sa aflu este daca, ca si SRL,sunt si alte cheltuieli substantiale pe care inca nu le am in seama. As dori sa compar cu cat raman per total la final de luna pentru acelasi salariu brut, in ambele variante. Din ce am observat dispar majoritatea beneficiilor pe care angajatorul le ofera in cazul in care mentionez o colaborare pe baza de SRL, iar multi tind sa retraga pana si zilele de concediu, cu alte cuvintele trebuie sa le platesc eu.
Pentru persoanele care au infiintat deja un SRL si se afla in situatia asta, ma puteti ajuta cu niste idei personale? Care sunt activitatile lunare pe care trebuie sa le faceti pentru firma? Care considerati ca sunt avantajele si dezavantajele cele mai importante pentru voi?

Birocratia nu e chiar atat de groaznica, in special daca iti faci semnatura electronica.

Posibil sa doresti sa te angajezi pe firma macar pe salariul minim pe economie, pentru a avea ‘vechime’, etc. Caz in care impozitul pe venit scade la 1%.