Care e piata pentru Java pentru incepatori

Salut
Eu sunt un tanar student cu o mare dilema. Mai am doi ani de facultate si am zis sa pun burta pe carte din timp ca imediat sunt anu 4 si am nevoie de loc de munca neaparat cand termin.
Dar problema sta in felul urmator eu am lucrat cu javascript la viata mea mai extensiv,am facut si ceva backend (nodejs) si inca 2-3 tehnologii de front-end.
Acuma ideea e asa: mi se par destul de faine tehnologiile acestea si imi plac dar am zis ca poate ar fi mai fain sa fac un switch de la node sa fac java (pe partea de back-end) ca mi-am dorit sa fac un internship undeva la o firma pe afara ( eu tare mult imi doream la amazon) si am vazut ca asta cer .
Treaba sta asa totusi. Eu nu stiu cum sta piata. Este java cautat, pot sa gasesc joburi pe partea asta usor ca entry level, sau se gasesc internshipuri pe partea asta?
Si de ce unele firme efectiv listeaza o groaza de limbaje ca gasisem joburi pentru graduate care printre cerinte aveau una care suna cam asa: should be proficient in a programming language like : java , python, c++, go, c. Si mi se pare aiurea , ca fiecare e cu universului lui, adica nu prea am vazut sa scrie lumea servere backend in c spre exemplu .
Si legat de java, sunt constient ca sunt sanse destul de mari ca cu toate straduintele mele sa nu fiu angajat la companii din aceastea mari (spotify, amazon,etc) si atunci intrebarea este ce fac? Care este piata in rest in ceea ce priveste java? Este greu sa patrunzi ca entry level?
Mie mi-a facut impresia ca este un limbaj de programare cu care se fac lucruri mult mai complexe in comparatie cu nodejs. Si am vazut ca deabea la 3+ sau 5+ ani de experienta nu ai treaba.
Ca la categoria javascript am vazut ca ploua cu joburi si cred ca un portofoliu bun iti poate aduce un job.