Salut, de ceva timp cochetez cu ideea de a ma specializa in Google Ads, am citit ca se castiga binisor, dar sunt curios daca pot avea o cariera in domeniul asta. La baza sunt programator full stack + ceva cunostinte de SEO.
Este cineva care lucreaza in domeniu? Vreau sa stiu daca e greu de invatat, cum este cu certificarea la Google si daca ajuta la ceva.
Tinde sa se automatizeze totul si sa se faca la click. Mai toata lumea are certificare G Ads, la final trebuie sa stii sa-ti faci strategia si sa faci treaba ok, ca in orice domeniu. Castigi in functie de performante, ca la orice job, doar ca e bine sa ai ceva cunoștințe de marketing, nu doar Ads.
Un programator full stack câștigă mai bine decât un marketer specializat pe Google Ads. De ce ai face trecerea?
Evident că înveți mai ușor Ads decât programare.
Modelul de lucru pentru agenții sau freelanceri e procent din bugetul administrat. Deci trebuie să ai clienți mari/măricei, tu sau agenția, ca să câștigi bine.
Eu nu m-as aventura spre Ads, in trecut erau cateva strategii bune cu bloguri și tot n-am făcut mare lucru. Marketingul e muncă grea, nu doar pui reclame.
Acum unu la mână piața e suprasaturată, doi la mână GDPR-ul și browserele care blochează trackingul înseamnă că o să afișezi reclame random care sunt plătite extrem de prost.
In Ro ca si agentie PPC fee-urile sunt mici si competitia e destul de mare.
Am lucrat cu cativa clienti acum ceva vreme (i-am gasit prin cold emails si cold calls).
Pestii mari (bugete de 10-100k+ Euros) lucreaza cu agentii de obicei, nu cu freelancers.
Probabil se poate face o cariera din asta, eventual si o agentie dupa 1-2 ani. Dar cu multa munca (achizitie clienti, knowledge sales, etc).
La final nu stiu daca ai castiga semnificativ mai mult ca in IT.
Poate daca ai servi clienti din US/UK si ai avea angajati. Ca sa ajungi la nivelul insa prespupun ca e un drum dificil.
Tot full-stack și eu dar încerc să fac trecerea la ceva unde să nu-mi mai vând timpul. Soluția pe care am găsit-o și mi se pare destul de challenging e marketingul afiliat. Mai scriu despre asta pe https://afiliatti.ro
Interesant…
Si pe mine ma batea un gand similar intr-o vreme. Nu vroiam sa fac switchul definitiv dar eram foarte interesat de domeniu.
Coogle ads are si un api interesant si imi facusem cateva sceipturi pentru a face market research si inca cateva chestii.
Am inceput sa imi bag nasul in google ads pentru ca vroiam sa gasesc o moldalitate de promova softurile pe care le fac. Si acum cam tot asta e motivul si vreau sa ma intorc la google ads. @kleampa Ma tot uit pe siteul ala din cand in cand cand mai publici cate ceva. Imi place. Imi place si partea cum prezinti.
Daca vreti poate facem un topic unde prezentam ce am mai ivnatat, ce am mai facut, ce rezultate, etc.
Pai de când am început au fost N update-uri și câștigurile au crescut de la an la an… N-ai garanția în niciun business că nu se schimba regulile jocului peste noapte. Cine nu se adaptează, moare.
Iar despre venit pasiv/activ, clar nu e precum dividendele de bursă însă poți ajunge la munca 2h/zi pentru un venit peste media unui programator dintr-un oraș mare.
@kleampa
Felicitari ptr. initiativa si site. Si pentru transparenta - am vazut ca n-ai umflat numarul comisioanelor ptr. a justifica cheltuielile.
Am incercat si eu la un moment dat ceva micutz acum ceva ani (nisa IT in Ro) dar n-am avut rabdare mai mult de cateva luni.
Ai rulat si campanii de marketing afiliat ptr. anumite produse de pe site-uri de afiliere? (eg: Profitshare, Maxbounty - care e aparent mort) ,etc). Pe reteta:
Campanie PPC → Landing page-ul tau ptr. produs → Landing page-ul produsului in sine (landing page-ul tau ptr. convingere, ala final ptr. achizitie)
am incercat si cu PPC (google DSA - practic ii dai link-urile si se ocupa AI de titlu+descriere anunt) dar buget destul de restrans si am iesit tandea pe mandea. voi incerca anul acesta de black friday cu un buget mai consistent
Eu caut marketer care să știe Google Ads (pentru client din US cu buget de US) și e greu spre imposibil.
Nu e ușor și e o muncă plătită bine. Poți găsi lejer de lucru pentru că e un domeniu în care sunt foarte mulți oameni care știu să facă doar bazele gen să pună 2-3 anunțuri, să posteze pe facebook și…cam atât. Dacă treci la analytics se pierd.
De ce nu combinați amândouă și faceți un SaaS de la zero?
Ce puteți face util, (relativ) unic și cu o piata mare in 30 sau X zile de development (pentru o primă iterație)? Nu vorbim de piețe de miliarde, că alea sunt atractive deja pentru firme mari, cu bugete serioase. Exemplu de piata proasta: soft management + app mobil pentru CAR-uri din Ro. Parca is vreo 300 de CAR-uri la noi și rulează toate sume mici. Foarte greșit să urmărești piata asta. (am discutat cu un dev de curând; are deja app și un client; planul e sa ia ceva 15-20€ pe lună per CAR; wtf?)
Ar trebui sa fie ceva de relativ larg consum. Poate fi de ex. pentru IMM-uri, dar sa nu fie super nișat, ci pentru ~orice IMM. Sau IMM-uri din una sau câteva industrii, dar sa existe o piata potențială consistenta. Și musai international, greu găsești piata potrivită doar in Ro.
Sa intri in consultanta de Google Ads e să te bagi într-un red ocean fara nicio bariera de intrare pentru orice om ce mișcă din mouse și înțelege engleza. Îți trebuie atâta efort sa îți construiești avantaj competitiv, efort răsplătit mult mai mult dacă construiești un produs propriu potrivit.
Sunt vremuri extraordinare pentru modelul SaaS și îți generezi venit recurent pe un produs pe care îl controlezi mult mai bine decât alte variante.
Eu văd o greșeală strategica sa nu exploatezi ce ai: cunoștințe de programare. Asta e o bariera importanta pentru multi wannabe, îți poți găsi loc pe piata.
Pe afiliere văd că sunt niște telenovele cu tepe la comisioane la noi de ți rupe inima. A fost, poate mai este în cazuri particulare, un business bun afilierea. Dar nu ai mare control și nu e solid pe termen lung.
Va multumesc pentru raspunsuri, in concluzie se merita daca invat marketing (la pachet cu Google Ads) si eventual apoi sa pot face o trecere… dupa ce acumulez suficienta experienta (cunostinte)