Ce workflow adoptați pentru web design?

Dupa cum spune si titlul, ce workflow aveti voi in ceea ce priveste design-ul unui site, cu alte cuvinte, ce stil de lucru adoptati, totul incepe de la foaie si creion? care sunt pasii pe care ii urmati? Folositi propria creativitate sau va si inspirati din alte surse? Niciodata nu am fost “bun” cu adevarat in ceea ce priveste partea de design a unui site, asa ca poate pot invata de la voi! :wink: Multumesc!

1 Like

Presupunem urmatoarele:

  • clientul are o idee si vrea un site
  • clientul e nehotarat si nu prea are materiale

Note: nu incep niciodata cu homepage-ul, din experienta pe homepage se fac mereu schimbari pe parcursul dezvoltarii

Discut cu clientul si fac o scurta documentatie, ce pagini sa contina site-ul si care sunt cele mai relevante pt. el.

- home
- despre
- contact
- anunturi
  - cereri
  - oferte
- stiri

Clientul imi spune ca partea de anunturi este cea mai importanta si incep sa discut cu el ce va contine ca si continut si formatul informatiei. Apoi fac o serie de mockups folosing mockaroo si le prezint clientului in forma rough.

Note: nu folosesc niciodata lorem ipsum si incerc sa-mi dau seama de tipul imaginilor care vor fi pe site si caut ceva similar, nu pun imagini HD gen eye candy

Dupa ce structura informatiei este acceptata, analizez daca am nevoie de design de suport, in ideea ca adaug design numai daca este nevoie, in rest typography is king.

Dupa incep sa fac design la un UI Kit in functie de elementele de care am nevoie.

Dupa ce am un UI Kit, ii prezint clientului elementele vizuale pe paginile relevante, daca-i plac, folosing UI Kit-ul continui sa asez continut si pe restul de pagini.

Personal imi este mai simplu + rapid sa fac un wireframe in HTML + handlebars, altfel folosesc Sketch (only Mac).

2 Likes