Citi in diagonala cateva capitole, destul de bine explicate, matematica digerabila.
2 Likes
Una mai practica: The Book of Shaders
Ray Tracing in one Weekend: Ray Tracing in One Weekend Series
Proiectul meu pornit in principal cu cartile astea: aromanro/RayTracer: A ray tracing program (github.com)
O carte ok, free: Physically Based Rendering: From Theory to Implementation (pbr-book.org)
4 Likes
Las și eu aici câteva resurse pe care le-am mai salvat în timp ce încerc să învăț chestii de grafică:
- Making WebGL Dance
- Tiny Software Renderer
- The Story of Light - prezintă partea de research din light transport
- Ray Tracing From The Ground Up
- scratchapixel - tutoriale friendly focusate pe ray tracing, prezintă și ceva mate
- Tone Mapping
- A Generic Framework for Physical Light Transport
- Computing Minimal Surfaces With Differential Forms
- How Software Gets Color Wrong
- Alpha Compositing
Și ceva mult mai nișat, pe partea de vector graphics:
- Why are 2D Vector Graphics So Much Harder Than 3D?
- Vector Graphics Course - nu știu de ce link-ul original nu merge, dar măcar e pe archive.org
- Converting Stroked Primitives to Filled Primitives - de la același autor ca acel curs de mai sus
- Polar Stroking - similar cu ce e mai sus, au fost ambele publicate la SIGGRAPH 2020
- Drawing Lines is Hard
- A Primer on Bézier Curves
- Shader-Based Antialiased, Dashed, Stroked Polylines
- Orice de pe blog-ul lui Raph Levien
- Principles of 2D Graphics - tot de la Raph Levien, foarte “WIP”, dar e utilă chiar și acum pentru referințe, de exemplu aici am găsit “color vision”
5 Likes