Am tot văzut că suntem foarte mulți care folosim Trello:
Mai nou încercăm să-l folosim* în stilul Scrum:
patru coloane: To Do/Doing/To Verify/Done
încerc să aplic ce am citit până acum din User Stories Applied: fiecare task înseamnă un card cu un titlu cât mai descriptiv și o descriere de genul „As a ___ i should be able to ___”
Sunt curios, cum îl folosiți voi?
sup>* Pentru că toți membri echipei am tot citit despre scrum, am ajuns la concluzia că ăsta e modul în care ar trebui să continuăm să lucrăm; după ce am tot adăugat card-uri în Trello am descoperit Axo care din filme pare mult mai potrivit unui flow Agile/Scrum.
Și eu folosesc listele (coloanele) pentru stage-urile prin care trece un anume task. Mai jos exemplu, cum arată board-ul pentru Newtrien.
Oricând îmi trece prin cap o idee o trec în Undecided, pentru că nu știu dacă o să și decid efectiv să o implementez, dar dacă nu o notez o uit.
Când decid ca un task va fi implementat cândva în viitor, îl mut în Backlog.
Când pornesc un sprint / release nou, mut ce mi se pare mai important în To Do
Când mă apuc efectiv de un task trece în Doing, iar când e gata și deployed trece în Done (nu am pas Testing separat pentru că lucrez singur, Doing implică și Testing la mine).
Eu foloses Trello doar pentru treburi personale. Vorbind insa in mod generic despre un board intr-o echipa de dev, eu consider ca fiecare echipa trebuie sa isi defineasca coloanele si continutul card-urilor in asa fel incat sa se muleze cat mai bine pe activitatea lor specifica si pe nivelul de profesionalism si cunostinte ale membrilor echipei.
Noi avem un backlog generic in afara boardului. De aici se pun pe board in coloana “Release Backlog” tot ce vrem sa fie in urmatorul release. De aici se face o lista restransa de “Feature Focus” cu maxim 10 card-uri pe care va lucra echipa in viitorul imediat. Scopul nostru primarl este sa ducem toate cardurile din “Feature Focus” in “Done” (ultima coloana) fara sa ne atingem de alte treburi. Mai avem o coloana de “Development” si una de “Testing”.
Dar felul in care lucram s-a schimbat in decursul anilor si se schimba in continuare pe masura ce ne imbunatatim workflow-ul si descoperim metode mai bune de a ne organiza activitatea. De fapt, felul in care ne organizam si in care am evoluat a fost atata de succes, incat exista un Agile Experience Report intitulat One Bug Per Month pe site-ul de la Agile Alliance despre noi de la Syneto promovat de Rebecca Wirfs-Brock insusi. Este de vreo 10 pagini A4 si va invit sa il cititi pentru a avea o perspectiva mai detaliata despre ce am zis mai sus.
Dupa cum s-a mai spus coloanele de pe board se adapteaza dupa nevoi, noi in Agile Board avem urmatoarele coloane: To Do, In Progress, For Review, Reviewing, Done, coloanele For Review and Reviewing au fost introduse pentru tester ca sa isi poata organiza munca mai usor, el ia task-urile din For Review le pune in Reviewing cand le testeaza si dupa ce le testeaza le pune in Done daca sunt ok ori le redeschide punandu-le in To Do.
Am citit cam jumătate din One Bug Per Month. Foarte interesant! (nu-mi place mărimea fontului și line-height, dar asta e altă problemă )
Ați avut noroc de cineva care v-a introdus agile într-un mod ce mi-a adus de broasca fiartă (se spune că dacă pui o broască vie într-o oală cu apă clocotită va sări din oală, dar dacă o pui în apa rece și începi să fierbi, broasca va fierbe fără să-și dea seama). Probabil dacă Flavius venea cu un teanc de reguli și zicea „de azi facem așa!” nu ar fi mers la fel de smooth