Cum gestionați deadline-urile încălcate?

Cu estimarea proiectelor să zicem că ne-am lămurit anul trecut.

Cum procedați când un proiect depășește deadline-ul, cu o zi, o săptămână sau chiar mai mult? Și în ce relații rămâneți cu clienții după aceea?

La mine s-a întâmplat de trei ori să depășesc deadline-uri (la modul urât, peste două săptămâni). Primele două din cauza programului foarte încărcat, a treia oară pur și simplu am procrastinat în cel mai crunt mod posibil :frowning: În toate cazurile, pe lângă scuzele obligatorii, am oferit proiectul gratuit. Cu doi dintre clienți încă mai lucrez; cu al treilea am decis eu să nu mai colaborez la vreo doi ani după incident.

(Vorbim, evident, de cazurile în care vina nu este a clientului)

1 Like

Depinde de tipul de client. De obicei, daca intarzii cu un proiect din aceleasi cauze mentionate de tine mai sus atunci ii anunt mai din timp, nu tac din gura, le ofer feedback. In general intarzierile mele au fost de maxim o saptamana. Recunosc, uneori ii mai duc cu zaharelul cum ca solutia propusa de ei nu e eficienta si incerc sa gasesc o modalitate optima, etc. Nu sunt mandru de asta dar incerc sa nu fac un obicei din acest lucru.

Daca ma stiu de mult timp cu clientul si discutam mai putin formal, atunci nu avem probleme, atata timp cat le comunic ce se intampla si nu intarzii peste cel de-al doilea deadline.

In toate cazurile le-am oferit chestii extra sau features pe care le-au cerut in viitor, fara niciun cost suplimentar dar niciodata nu le-am dat proiectul gratuit.

Cu clientii noi trag foarte tare sa nu intarzii si imi reuseste in 95% din cazuri pentru ca atunci conteaza prima impresie.

3 Likes