Cum infiintez un SRL?

Salutare,

Prezint pe scurt situatia mea.

Sunt angajat cu CIM cu norma intreaga 8h/zi la o companie de outsourcing si am fost acceptat de catre o alta companie care la randul ei are alti clienti.
Compania la care am fost acceptat a zis ca trebuie sa-mi fac un SRL, dar pot sa-mi pastrez in paralel si CIM-ul pentru compania actuala.

Acum m-am blocat la pasul de infiintare a SRL-ului. Am vorbit cu un contabil, dar a zis ca ma poate ajuta doar dupa ce am SRL-ul. Din cate am inteles din stanga si din dreapta, pot sa merg pe doua variante:

  1. Sa ma anagajez pe mine cu minim pe economie, deci sa mai fac un CIM
  2. Sa ma fac cumva administratorul SRL-ului. Dar nu inteleg cum as putea factura asa, daca SRL-ul nu are angajati. Cred ca intr-un fel ar fi mai convenabil cu varianta asta, avand in vedere ca nu mai ma complic cu CIM si ITM.

Cei care aveti experienta, va rog sa ma lamuriti cum ati procedat, care sunt pasii?
Este undeva vreun ghid?

Am incercat sa caut subiecte si aici, dar am gasit doar franturi si pe net nu am gasit nimic actualizat pentru situata din noiembrie 2023.

Multumesc mult!

Edit:
Multumesc mult tuturor celor care au incercat sa ma ajute. Am tinut cont de sfaturile voastre, dintre care cel mai important a fost sa iau legatura cu persoane avizate :slight_smile:
Asa ca am sunat un avocat si un contabil, iar in cele din urma am mers pentru varianta de microintreprindere cu un angajat. Totul este perfect legal

asociatul are dreptul de a presta munca in folosul firmei la care e asociat, deci nu are nevoie musai de cim.
totusi, prestand munca… tot trebuie sa respecte conditiile necesare pentru asta (gen sa autorizeze caenul potrivit pentru locul potrivit, sa respecte chestiile de securitatea muncii si conexe, etc).

apoi trebuie sa vezi in ce fel iti afecteaza situatia firmei daca are sau nu angajati (asta poate sa fie conditie pentru anumite situatii)

1 Like

Si cu cine ar trebui sa iau legatura pentru infiintarea SRL-ului?
Am vazut ca exista site-uri specializate (ex. startco) dar nu stiu cat sunt de safe.

poti sa o faci si singur (vezi siteul onrc) sau poti apela la un avocat care se ocupa cu in fiintari firme.
procedura nu e atat de complicata, insa trebuie sa te documentezi / lamuresti tu ce vrei / ce iti trebuie.

Da, aici cred ca e partea grea pentru ca nu stiu ce optiuni am.
In situatia in care nu trebuie sa stie compania la care am CIM ca eu imi fac un SRL si ca lucrez si acolo, atunci cred ca nu e in regula sa ma pun pe mine ca angajat cu CIM la SRL-ul meu, nu?

Adica ar putea intra in conflict cele doua CIM-uri? Mai mult, ar fi cumva ilegal?
Cei de la ITM ma gandesc ca au in evidenta faptul ca eu mai am un CIM

nu e ilegal sa ai 2 cimuri.
daca e moral? asta e alta discutie.

evident

poti sa cauti si consultanta in directia asta.
platesti o ora (banuies ca nu e nevoie de mai mult) si iei decizii informate (deciziile gresite sunt mai scump de reparat).

1 Like

in ce oras esti?

Acum locuiesc in Alba Iulia, doar ca stau in chirie, deci nu cred ca pot sa-mi fac sediul firmei aici

Salut,

Fara sa le fac reclama, eu am folosit Startco. Se ocupa de tot ce inseamna infiintare, tu doar completezi online un formular.

Mai departe au contabil contra cost si poti, tot pe bani, sa folosesti un sediul de-al lor pt locatia firmei tale (sediul social).

Si au optiunea de a infiinta doar SRL-ul, fara partea de contabilitate?

Contabil am gasit, iar pentru sediu social o sa folosesc adresa din buletin unde stau parintii mei.

E complet legal, oricum ești obligat să ai administrator, îți poți face contract de administrare și se încadrează în continuare la micro + nu trebuie să ai contabilitate pentru salarii.

Vorbește cu o firmă care se ocupă cu asta, dar și contabilul ăla dacă ar fi contabil bun ar fi trebui să știe cum se înființează o firmă. Personal eu n-am auzit niciodată contabil care să nu se ocupe și de înființare. Eu mi-aș pune niște întrebări sincer.

1 Like

Inainte de a o infiinta, din ce pot sa deduc pana acum, mai important mi se pare sa intelegi chestii precum taxe/declaratii/dividende.

Firma e vazuta de stat ca o “persoana virtuala” si orice interactiune a ta ca actionar cu ea, se face prin intermediul unor procese (ex: hartii completate) și conform unor reguli bine stabilite (in codul fiscal).

Perfect, am sa incerc varianta asta. SRL micro cu contract de administrare. Si atunci nu mai am probleme cu cele doua CIM-uri

Pentru chestia asta sper sa ma lamureasca contabilul

Atentie, poti figura ca angajat pe 2 CIM-uri de exemplu, dar vezi ca nu poti sa fi angajat sa lucrezi cu mai mult de X ore pe zi. (12 parca? adica 1 full time + 1 part time). Ceea ce are implicatii, caci daca vrei sa nu intri la impozit dala mare trebuie sa ai un angajat full time.

Vorbeste cel mai bine cu un contabil, sfaturile de pe forumuri sunt doar … sfaturi.

Am mai trimis pe cineva la consultanta aici https://www.luizadaneliuc.ro/consultanta/ si feedback-ul a fost bun (adica l-au lamurit cu toate spetele cu explicatii pe intelesul lui).

Pentru un rezultat bun la consultanta ori iti faci niste intrebari specifice ori setezi asteptarile la modul “nu stiu nimic despre … dar as vrea sa fac … si trebuie sa inteleg care-mi sunt drepturile si obligatiile”

1 Like

la aceeasi firma nu poti sa ai 2 norme de cate 8 ore.
dar poti linistit sa ai cate 8 ore la firme diferite.

Nu poti sa fii angajat cu norma full time la 2 companii.

ai si o referinta pentru asta?

\later update:

Titlul II Contractul individual de muncă
Capitolul I Încheierea contractului individual de muncă
Articolul 35
(1) Orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiți sau la același angajator, în baza unor contracte individuale de muncă, fără suprapunerea programului de muncă, beneficiind de salariul corespunzător pentru fiecare dintre acestea. Niciun angajator nu poate aplica un tratament nefavorabil salariatului care își exercită acest drept.
de aici: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/128647#id_artA265_ttl

cu mentiunile:
Titlul III Timpul de muncă și timpul de odihnă
Capitolul I Timpul de muncă
Articolul 114
(1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăși 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare.

unde timpul de munca inseamna asta:
Articolul 111
(1) Timpul de muncă reprezintă orice perioadă în care salariatul prestează munca, se află la dispoziția angajatorului și își îndeplinește sarcinile și atribuțiile, conform prevederilor contractului individual de muncă, contractului colectiv de muncă aplicabil și/sau ale legislației în vigoare.

adica se refera strict la relatia cu un angajator.
noima e sa protejeze angajatul de abuzurile angajatorului (la fel cum legislatia comertului protejeaza clientul de abuzurile comerciantului).

nu scrie nicaieri (din ce stiu eu) ca ai o limita totala de ore lucrate pe zi / sapt / luna.
totusi scrie ca ai dreptul la mai multe contracte fara suprapunerea timpului de lucru.
deci daca vrei suprapunere… se poate doar cu acordul angajatorului (asta e un beneficiu negociat, nu un drept legal).

Am zis din start ca nu știu, doar ca am reținut ca am citit undeva cândva ceva legat de asta. Nu sunt contabil.

Am făcut o căutare rapidă, S-ar putea să ai dreptate.

Mi se pare de bun simț să existe o limită, altfel ar fi angajări mascate doar ca să fii micro.