Cum sa promovezi un forum in Romania?

In primul rand, off-topic: n-am gasit o categorie relevanta pentru subiect… poate creezi una “miscellaneous” sau ceva pe-acolo.

Acum… cum credeti ca se poate promova forumul? Stiu ca pe Romania e un pic cam limitata nisa, dar totusi poate veniti cu idei. Intreb pentru ca acum cativa ani ma batea si pe mine sa lansez un forum. Nu neaparat pe dev / freelancing, dar ceva apropiat. Si apoi am observat ca inafara de softpedia forumurile sunt cam amortite… Daca nu-i despre retete culinare sau despre iubiri de adolescenti, nu prea are rost sa folosesti social-media :slight_smile:

1 Like

Și eu sunt curios! :sunny:

Există uncategorized, care cred că se potrivește.

1 Like

@iamntz poi in uncategorized l-am pus… dar maine se trezeste cineva sa intrebe despre cum sa-ti resoftezi smartphone-ul, si s-ar face prea mare amalgam :slight_smile:

On-topic… “the old way” ar fi sa fii activ pe alte forumuri / bloguri de profil, cu link la semnatura. SEO cum trebuie si subiecte relevante si speri la trafic organic.
Pe de alta parte, e greu sa faci lumea sa se inregistreze atunci cand ai 10 topicuri pe forum, toate scrise de admin. Nu e cazul tau, vad ca a inceput binisor… poate vorbesti cu ceva bloggeri de nisa sa-si faca loc in sidebar de-un banner :smile:

1 Like

Despre ce forum vorbim? Cine e targetul?

Promovatul este la fel ca la vanatoare, te duci dupa vanat.

1 Like

poi uite hai sa luam ca exemplu forumul asta… ca tot scriem pe el.

1 Like

Acuma forumul ca si metoda de interactionare a pierdut mult din popularitate, din cauza blogurilor si feisbucului. Ramane insa un tool optimizat pentru un anumit gen de interactiune.

Later: imi dau seama ca n-am raspuns cu nimic la intrebare. :smile:

cred ca e cerc vicios: contentul atrage alt content. tre sa faci cumva rost de o masa critica.

1 Like

Exact. Cu un forum, cel mai greu e sa pornesti. Daca incepi sa postezi singur si sa-ti raspunzi singur… n-o sa atragi public. Daca iti gaseste lumea contentul pe Google, deja e destul de vechi si sunt sanse putine sa se inregistreze ca sa raspunda la intrebare.
Masa aia critica e problema… cum sa faci user generated content la inceput. Poate ne spune @iamntz cum si-a promovat forumul, ca vad ca a inceput bine.

Cu blogul e alta treaba… scrii, scrii… nu te intereseaza daca interactioneaza cineva. Cu timpul, lumea mai si comenteaza.

@clauuudiu: La fel cum Moldova nu era a lui Ștefan, nici forumul nu este al meu, este al participanților la discuți: puteți vota postările care vă plac, puteți reporta postările ce nu sunt ok; după ce veți avea vechime pe platformă veți putea edita postările altor utilizatori, seta categorii pentru posturile existente etc.

Mai mult de anunțul de pe grupul FB, un post pe blog și două twitturi nu am știut cum aș putea promova fără a spama/enerva oamenii. Sper ca prin discuțiile generate pe forum să atragem și alți oameni interesați de discuții și, mai ales, să participe la discuții.

Succesul inițial al forumul nu este meritul meu. Este strict meritul vostru, al celor ce au activat până acum :+1:

Cam ăsta este tot secretul. :sunny:

1 Like

Inteleg asta… dar initial tu l-ai facut, tu ai cumparat domeniul, tu l-ai “lansat”. Stii la ce ma refer :wink: . Deci practic atat… postare pe grupul de FB si pe twitter? Ai avut noroc si ca oamenii din nisa sunt destul de interesati si cooperanti cand vine vorba de lucruri de gen

1 Like

practic avea masa critica in alta parte :slight_smile:

1 Like

sau asa: http://add-at-work.com/jing/2014-07-18_1338rewerw.png :slight_smile:

3 Likes

@AdrianBasalic Exact din postul ala de pe twitter am ajuns eu aici :smile:
Deci social media e o parte importanta in promovare.

1 Like

Plecand de la ideea cu vanatul aplicat stam astfel. Pentru un forum de succes ai nevoie de volum, frecventa si calitate

Astfel se cauta oamenii care pot oferi asta. Ei se pot afla fie pe net fie la intalniri profesionale (workshop-uri, conferinte, trainiguri, code and beers).

Daca vorbim despre online, trebuie mers fie in mediile sociale (grupuri facebook, alte forumuri, etc), fie in in posturile oamenilor de opinie (blogger, twittter people, traineri). De asemenea pe diverse threaduri pot fi aduse persoane bine specializate sa isi aduca un insight profesionist - astfel pot fi atrasi chiar pe termen lung.

Offline, promovarea se poate face fie prin o prezentare de 5 minute a conceptului in cazul acelui eveniment sau chiar un roll-up.

1 Like