Experiența lansării unui produs la care ați lucrat

Atașez ca sugestie de idee lansarea Windows 95.

Eu am lucrat cu foarte multe startup-uri de-a lungul timpului, dar 95% fie au eșuat să își lanseze produsul, fie a fost un fâs.

Primul produs lansat cu succes, la care am avut si eu o contribuție semnificativă, a fost Teespring, in 2011-2012.
Nu imi aduc aminte cu cât m-au plătit, dar fondatorii mă enervaseră pentru că au pus o presiune imensă pe mine, chiar in apropierea Crăciunului.
Lucram si noaptea, si chiar si 12-15 ore pe zi, iar fondatorii fuseseră un pic nepoliticoși uneori.

In fine, am terminat contractul cu ei, iar la vreo 2 săptămâni mă trezesc cu un bonus de $100 din senin de la ei, deși se purtaseră cam urât spre final.
Ce se întâmplase de fapt e că obținuseră o finanțare babană pentru “proof of concept”.
Practic se lansaseră pe piață.

Nu le-am dat mare importanță, însă prin 2015 am văzut că deja ajunseseră să aibă finanțare de $65 milioane, să opereze internațional și codul meu să fie încă activ (cu mici modificări ce-i drept).

Ce lansări de produse vă trezesc amintiri plăcute?

5 Likes

Eu am lansat 2 jocuri pe Steam, dezvoltate integral de mine. Prima lansare a fost emotionala, a 2-a fost mai putin.
Jocurile au vandut putin, financiar vorbind sunt fail. Dau bine la portofoliu insa. :smiley:
Am facut multe greseli, in special in alegerea genre-ului si asteptari.

Poate al 3-lea sa fie cu noroc? :grin:

9 Likes

E fascinant cum a evoluat AI in ultima perioada si poate profiti de chestia asta.
Tin minte unul din jocurile tale de pe Steam - cel cu meditatia.
Acum ai putea folosi generarea de povesti si imagini cu AI pe de o parte, plus un fel de chestionar pe de alta parte.
S-ar putea construi povesti diferite pentru fiecare jucator.

Suna usor, dar e foarte mult de munca.

1 Like

Suna a idee interesanta! Dar nu va mai fi joc, va fi aplicatie de meditatie. Si desigur, va trebui neaparat portata pe mobil. :slight_smile:
Sunt sceptic insa sa ma apuc fara un investitor. E o piata de healthcare dar fara fonduri e o lupta grea.
Nu-i ca si cum visez noaptea la aplicatii de meditatie si dimineata de-abia astept sa programez una. :laughing:

Fonduri de dezvoltare si marketing, relatii ptr. parteneriate, etc. Asa da.

PS: Si eu ma tot gandesc cum sa adaug AI in jocuri. Am citit recent niste carti pe tema. Genetic Algorithms si Neural Networks decat facute in development si modelul deployed la user.
Nu stiu insa daca ar fi game changing asa ceva, decat poate ceva spectaculos iar eu nu am cunostintele pentru a crea AI spectaculos (cu Neural Networks).

Mie imi place piața asta, însă e un subiect foarte sensibil. Sunt furnizori de servicii care pur si simplu refuză clienții din domeniul ăsta din cauza riscurilor de a fi acționați in justiție.

Dacă este wellness, e altceva.

1 Like

Acuma trec prin asta, vă anunț când ies din hell-ul ăsta :slight_smile:

1 Like

Am si eu teama asta ascunsa. Daca cineva care foloseste un produs de-al meu se sinucide. Sau face vtreo alta tampenie. Si zice ca a fost din vina produsului.

Dar nu stiu cat e OCD, cat e o frica justificata. Orice ai face nu poti sa controlezi end users.
Si de aia exista TOS.

Ai dreptate insa, e o piata sensibila. As fi folosit o parte din banii aia presupusi ai investitorului pentru avocati si experti in meditatie. :grin:

In cazul asta nu va mai zice nimic. :troll:

Au fost unii omorati pentru incalcari de proprietate in cautare de pokemoni.
Daca aici puteai spune “A murit omu’ din cauza jocului ca a mers sa il caute pe Pikachu” si e demonstrabil, in cazul aplicatiei tale de meditatie e cam improbabil sa se sinucida cineva, cat si mai improbabil sa fie demonstrabil faptul ca a facut-o din cauza aplicatiei.

Cu toate acestea au fost la un moment dat stiri cu oameni care s-au sinucis din cauza ca i-a frustrat Flappy Bird. Greu de spus daca s-a putut demonstra, greu de spus daca a fost adevarat sau doar o incercare a rudelor de a se umple de bani de pe urma unui fenomen global. Cel mai probabil au fost totusi doar niste stiri false pentru a discredita aplicatia.
Anyway…in cazul aplicatiei tale ar trebui cel putin sa atinga Nirvana. :slight_smile:

In the worst case scenario “You better call Saul!”

@scheffgames
Imi aminteste de asta:

@BrCristian
Unul dintre serialele favorite :slight_smile:

Da, tin minte povestea. Cei 2 au creat moduri ptr. Doom, nu mai tin minte daca au si replicat highschool-ul in mod.
De ce au masacrat? Evident, ptr. ca au jucat Doom.
Restul jucatoril de Doom de ce n-au facut ceva simtilar? Uhm, ah…

Cum era chestia cu corelation does not imply causation?

BONUS: E amuzant clipul asta cu o tipa suparata pe Tarantino, acest influentator negativ al tineretului

Asa e, nu poti sa pui totul pe seama jocurilor.
Cum spuneam mai sus, singurul mod prin care esti tu responsabil e in momentul in care prin intermediul aplicatiei tale s-a produs un anumit eveniment tragic.
ex: I-ai indicat omului sa mearga in locatia x, iar acolo era proprietate privata si a fost impuscat.
ex2: S-a produs trafic de persoane/viol/etc, deoarece agresorul a putut sa isi urmareasca victima prin intermediul aplicatiei tale.

Trebuie sa fie ceva concret, altfel pentru abstractizari de genul celor de mai sus s-au ocupat cei de la Rockstar Games deja la cate procese au castigat cu GTA.

E greu sa pui totul in carca unui joc pentru un mass-shooting de exemplu. E aiurea sa blamezi DOOM pentru un mass-shooting cand pe internet exista o tona de alte jocuri care duc in directia aia:

1 Like

I feel you !

Pe vremea aia încă se făcea usor diferența între divertisment și realitate.
Kill Bill e un film violent, însă dacă știi că te uiți la un spectacol nu ar fi nevoie să ti se spună treaba asta.

In zilele noastre e mai dificil, avem realitate virtuală și augmentată, iar tehnologia nu mai este chiar așa distinctă de divertisment.

Să zicem așa, prin 1990 existau mașinuțe cu telecomandă, muzică, filme si cărți. Mai erau jocuri electronice, dar la nivelul de preistorie.
Jocurile electronice rulau pe ecrane care aveau 16 sau 32 de culori, cu rezoluție de 512x256 pixeli.
Restul era divertisment practic, fizic.

Acum intri foarte usor in pielea personajelor si îți însușești povestea lor. Deci e o problemă.

Exact pe tema asta, mă fascinează când văd tot felul de idioți conspiraționiști care cred că jocuri cum e GTA V sau din astea de fapt sunt făcute de elite să ne arate că trăim într-o simulare și trăim în Matrix și nu știu ce.

E interesant cum odată ce tehnologia ajunge la un punct în care ăia doar vroiau să facă un joc fain, realist pe cât posibil, și le-a ieșit așa bine că lumea crede că e ceva ocult la mijloc.

Nu mai vorbesc de noul trend din VFX, în care se folosește Unreal Engine pe un ecran 360 pentru a simula o locație diferită care e așa de realist încât nu mai are nevoie de post-producție: