Factorii ce influențează succesul unui produs (sau de ce nu apare o alternativă la WordPress)

Continuarea discuției de aici.

Si de ce nu face nimeni altul? Daca reusesti sa faci un CMS care sa interactioneze corespunzator cu template-uri si pluginuri, apoi il prezinti in stanga si-n dreapta, evnetual platesti cu gen 5€/persoana niste copchii sa faca reclama agresiva CMS-ului, lansezi pluginuri si template-uri (daca nu te tine pe tine, in parteneriat cu altcineva) paid, pe care le dai gratuit la oferta, cateva tutoriale pe udemy, youtube si inca 2-3 site-uri si codul sa fie foarte curat si deja ai facut 80% din treaba…

crezi ca s-ar forma o comunitate ca a wp-ului in jurul unui cms bine scris?

1 Like

Nu, una mai profesionala. Unde, vorba aia, dai un ban dar stai in fata…

1 Like

Vrei un exemplu de astfel de CMS? Perch. Mai vrei un exemplu? Expression Engine. Vrei un exemplu mai gratuit? Ghost.

Poate - doar poate - nu e chiar atât de ușor pe cât ai zis tu.

În Outliers, Gladwell lansează o idee foarte interesantă: pentru a avea succes, un om trebuie să muncească din greu (cele 10.000 ore), trebuie să aibă parte de un anume habitat/anturaj și, cel mai interesant, trebuie să se nască în perioada potrivită (de exemplu, dacă Jobs, Gates sau Allen s-ar fi născut mai devreme cu cinci ani, ar fi fost deja corupți de mentalitatea anilor '60; dacă s-ar fi născut mai târziu cu cinci ani, ar fi pierdut trenul)

Tind să cred că e aceeași problemă și cu WordPress: în momentul în care a fost pornit/preluat proiectul, nu existau foarte multe platforme: era Nuke, e107, Joomla/Mambo și… cam atât. În plus, instalarea acestora era o chestie foarte migăloasă (chmod-uri, adaugă fișierul, șterge folderul etc) iar dezvoltarea temelor era o adevărată aventură.

Totul se rezumă la If ain’t broken, don’t fix it. Altfel spus, succes în a convinge un client să plătească x€ doar pentru că WP nu mai e hip :smile:

5 Likes

Pentru ca un produs sa aiba succes, trebuie sa aiba parte de minim unul din urmatoarele 3 lucruri, la un nivel exemplar: Advertising, Support, Quality. De-asta a ajuns Apple unde este, pentru ca a oferit atat advertising cat si support… Beats a oferit Advertising, android are support, and this can go on indefinetly. In momentul de fata, Wordpress ofera Advertising si Support. Deci, daca vrei ca ceva sa-i ia locul ai nevoie de minim unul din cele 3 amintite anterior. Si, tinand cont ca wordpress este gratuit (cu atat mai gratuit cu cat este scris in php), ca un serviciu sa-i ia locul, probabilistic vorbind, ar fi recomandat sa fie scris in php, deasemenea.

1 Like

Lucrurile astea le spui din experiență sau doar teorie din cărți?

1 Like

Analiza statistica, facuta (de altcineva) pe cateva mii de firme, handpicked si verificat in ce categorie se gaseste firma. Apoi s-a analizat media (nu stiu ce medie, presupun ponderata, dar poate fi oricare) pib-urilor firmelor si s-a observat ca firmele mari au minim unul din cele 3 lucruri, la un nivel destul de ridicat. Pentru verificare, daca nu ma insel, s-au folosit mai multe site-uri pentru a se calcula cat de multumiti sunt clientii cu produsul cumparat.

In caz ca faci research si nu gasesti nimic, te rog sa-mi spui si, dupa licenta, voi incerca sa fac o astfel de analiza, cu doar cateva sute de firme, insa…

Nu vreau să faci tu analiza. Câteva link-uri ar fi suficiente :smile:

Nu spun că cele trei atribute strică, dar chiar nu cred că sunt singurii factori care decid dacă un produs va fi un succes sau un eșec.

1 Like

Ori ca face el analiza, ori ca iti da link catre o analiza, tot acel nivel de incredere ar trebui sa il ai.

Singurul lucru mai bun ca altcineva care iti analizeaza niste date e sa iti dea tie datele, sa le analizezi singur.

3 Likes

[quote=“flavius, post:30, topic:2279”]
Singurul lucru mai bun ca altcineva care iti analizeaza niste date e sa iti dea tie datele, sa le analizezi singur.
[/quote]Bine spus.

[quote=“iamntz, post:29, topic:2279”]
Nu spun că cele trei atribute strică, dar chiar nu cred că sunt singurii factori care decid dacă un produs va fi un succes sau un eșec.
[/quote]Studiul se referea la chestii controlabile, gen nu actiuni la alte firme, chestii ilegale sau jucatul la bursa, ori investitii venite din exterior. Adica doar chestii care tin strict de firma in cauza. Deasemenea, este posibil sa fi fost impartite in subcategorii, dar nu-mi amintesc altceva decat ce-am spus. Imi amintesc, in mod special, cum erau 3 cercuri reprezentand 3 categorii (cele mentionate), colorate diferit, iar in fiecare cerc erau scrise nume de firme care exceleaza in acea categorie. Unele erau scrise mai mari, altele mai mici.

Apple era la intersectia dintre suport si reclame, android era la suport sau la calitate (aproape de intersectia cu celalalt din cele doua mentionate), beats la advertising, alienware parca la advertising si calitate, EA doar la reclame, Google la intersectia tuturor, Microsoft la suport (ceea ce m-a mirat; poate in cadrul firmelor este altfel) si reclame, Youtube la calitate si reclama, Adobe la calitate si suport, Steam si Origin erau ambele la calitate si reclame, dar Steam era mai aproape de suport decat origin si cam atat…

Este posibil sa fi gresit ceva, insa… aceste exemple mi-le amintesc vag, ceea ce inseamna ca pot fi cauzate de procesele cerebrale de restaurare a memoriilor deteriorate/corupte, caz in care spatiile goale sunt completate de informatii care par in reala legatura cu amintirile date, chiar daca nu sunt. (I know, I read a lot of bullshit, but it might pay off, in the future…)

Daca reusesc sa le mai gasesc… nu promit nimic, insa.
Am citit studiul acum cateva luni si nu-mi amintesc cum am dat de el… parca (dar nu sunt sigur ca) intr-un grup de facebook (daca imi amintesc bine, al unei facultati, dat ca “extra” pentru un anumit curs, ori intr-un grup unde faceai request pentru research papers pe care nu le-ai gasit, ti-se ofeeau si dupa ce le-ai descarcat trebuia sa stergi postul, pentru a mentine feed-ul clean), dar nu sunt sigur.
(*sigh*, sunt in prea multe grupuri, pe facebook…)
Sau era pe Quora? Zau daca-mi amintesc unde am vazut acel studiu…

Edit: Poate ar trebui facut split de acest topic, c-am cam luat-o pe aratura (am schimbat subiectul)

Deasemenea, am intrebat pe Quora, daca stie cineva ceva de acel research

M-ai citat cu o chestie pe care nu am scris-o eu. :wink:

Don’t blame me, blame the system. E vina sistemului, eu doar am dat select si quote reply…
Eu te-am citat citandu-l pe mr. iamntz…
Edit: updated previous post…

Eu cred ca ai inteles gresit studiul respectiv. Orice companie poate excela pana ii ia altcineva locul si ridica stacheta.
BlockBuster, Xerox, Yahoo, Hi5, Blackberry, MySpace, Kodak au avut o multime de domenii in care au excelat inainte sa in regres.

2 Likes

[quote=“noah, post:13, topic:2288”]
domenii in care au excelat inainte sa o ia in regres.
[/quote]Deacord, dar problema lor a fost ca au luat-o in regres. Stagnarea si regresul imi par sa fie un fel de opusul marketingului, calitatii si suportului in exemplul dat, aducand sfarsitul unor idei care puteau, in caz contrar, sa detina monopolul detasat.

Te invarti in jurul unui studiu care la modul cum il prezinti tu aici nu are nicio logica. S-a facut studiu pe nu stiu cate firme si s-a constatat ca cele mai mari dupa cifra de afaceri au marketing, suport ori publicitate? Adica cele mai mari firme au marketing? Ce altceva au mai descoperit, ca au hartie si scaune in birouri?

Apple daca nu schimba modelul de afacere anii trecuti cu dimensiunea ecranului erau departe acum cu tot marketingul, suportul si calitatea telefoanelor lor. Coca Cola pierde teren in fata produselor naturale in ciuda faptului ca nu au schimbat nimic la calitate iar investitiile in publicitate au crescut. Starbucks in Australia dupa zeci de cafenele deschise le-au inchis pe majoritatea pentru ca australienii au mentalitate diferita si prefera alt tip de cafenele. Lidl nu a avut succes in Norvegia pentru ca norvegienii sunt nationalisti, prefera sa cumpere produse mai scumpe doar pentru ca sunt de la magazine cu capital norvegian. Dacia a avut vanzari in Europa in perioada de criza mai mare decat majoritatea producatorilor si nu pentru ca au produse mai calitative, suport ori investitii in publicitate mai mari. Toate fondurile de investitii ori conglomerate care au produse alimentare pe la noi cumpara companii si dezvolta produse locale pe baza acestora pentru ca altfel nu ar avea aceleasi castiguri.

Iar cel mai mare si important exemplu mi se pare Microsoft. Urmareste-i evolutia din ultimii ani si o sa vezi ca au avut marketing, produse bune iar de publicitate nici nu ma vorbesc.

Concluziile le poti trage si singur.

8 Likes

Când a avut Microsoft produse bune?

3 Likes

LOL. Hating ca hating, dar e aberant să spui că produsele MS sunt proaste, fie și din simplul motiv că de obicei nu ai alternative mai bune.

2 Likes

Ce întrebare stupidă!
Răspunsul este: întotdeauna!
Xbox și Visual Studio sunt doar două dintre multele produse bune care-mi vin în minte într-o clipită.

3 Likes

nu sunt de acord cu visual studio, pt ca te ajuta foarte bine sa faci ceva foarte prost, ori acel ceva prost trebuia eliminat, nu facute tooluri sa il amortizeze

been there, done that, am fugit la php si nu m-am intors; toate softurile facute in php de mine au fost pt mai multi useri decat cele mai mari de dotnet cu care am luat contact

2 Likes

Xbox, mousii si tastaturile nu se pun ca sunt hardware. Paradoxal desi Microsoft este producator de software, cele mai bune produse ale sale sunt hardware. :sunglasses: