Formare echipă pentru proiecte de amploare (și cum iau proiecte de amploare)

Buna ziua! Lucrez ca si freelancer de 5 ani de zile și consider că am acumulat suficientă experiență încat sa imi formez o echipa de programatori pentru proiecte ceva mai mari.Pana acum obtineam proiectele din site-ul propriu si erau suficiente pentru mine.Are cineva idee cum pot obține proiecte ceva mai mari astfel încât să pot menține echipa ? Ar trebui să fac ceva parteneriate cu firme mari din domeniu si sa le spun că le dau înapoi 15% din valoarea proiectului sau ceva asemănător ?

15%? :smiley: Dar știu că ești optimist!

Am lucrat cu câteva agenții mari, atât din EU cât și din US și se cam practică 10-15%, într-adevăr, dar în sens invers. În sensul că subcontractatul primește atât. Sau poate am avut eu ghinion.

În plus, mai ia în considerare și alt aspect al acestui mod de lucru: toate proiectele NU vor fi în portofoliul tău ci în al celui care te contractează. Ba chiar poți avea NDA-uri care îți interzic să spui cuiva chiar și în privat că tu ai făcut acel proiect și, de obicei, genul ăsta de aranjamente duce și la o legătură mai strânsă decât ai vrea între tine, ca prestator, și agențiile cu care lucrezi.

Pe de altă parte, ești scutit de căutarea efectivă a proiectelor și vei avea o sursă constantă de proiecte (lucram la un moment dat cu o agenție care mă avea booked pentru un an întreg), nu va fi necesar să plătești oameni de vânzări (sau nu îți bați tu capul cu asta) șamd.

Nu zic că e un flow corect sau greșit, ci încerc să-ți ofer câteva perspective.

4 Likes

Mulțumesc mult! Tocmai asta caut, anumite sfaturi sau experiente personale !

Salut!
Uniunea Europeana are programe de toate dimensiunile.
Am gasit un program interesant la care mi-ar placea sa iau parte si ar putea include 15 firme romanesti mici-medii, plus altele din UE.
Programul cere cercetarea pentru dezvoltarea unei platforme “AI-on-demand” si se ofera 20 milioane euro pentru cea mai buna solutie.
Interesati?