Freelancing cu USA pe teritoriul Romaniei

Salutare,

Lucrez ca motion graphics artist pentru o firma americana. Nu am un contract de munca stabil iar proiectele vin periodic, plata se face prin intermediar, dar am ajuns la un puct in care mi se pare ridicol ca dintr-un proiect de 7700 RON sa raman in buzunar numai cu 4200.

Am cateva intrebari in legatura cu PFA-ul, daca m-ar ajuta cu ceva sa reduc costurile impuse de taxele astea astronomice.

Sa spunem ca pentru cateva luni nu voi avea de lucru absolut deloc, practic venit 0, ce se intampla cu PFA-ul, trebuie sa platesc ceva indiferent daca iau pauze de lucru?

Simt ca Romania asta ma mananca de viu.

Treci pe SRL :slight_smile:

1 Like

SRL, scoti banii ca dividende o data la 3 luni.
Ai 3% pe trimestru, adica 693 lei pe trimestru pentru 7700 lei pe luna.
Platit contabila 200-300 lei pe luna, sediu social 1000-1200 lei/an, pachet banca 21-30lei/luna + 2280 lei sanatate din cauza ca scoti dividende mai mult de 22,800 lei/an.
Aproximativ 858-900 lei/luna cost sa rulezi un SRL, ramai si tu cu un 6,500-6,800 lei, fara pensie si contributii la ajutorul social, somaj bla bla. Daca nu ma insel cred ca nici de sanatate nu beneficiezi, chiar daca achiti acei 2280 lei pe an.

2 Likes

Dar in cazul asta nu trebuie platita si taxa pe venit pe persoana fizica? (venitul fiind din dividente)

1 Like

Taxa pe dividende o plateste firma.

5% plateste firma dividende.
2280 lei platesti tu ca persoana fizica daca incasezi intr-un an venituri din alte activitati (dividende, chirii etc.) si depasesc plafonul de 22,800 lei. Adica tu platesti 10% din plafonul asta, dar chiar si daca incasezi 30,000 lei tot 2280 lei platesti. Asta o faci de pe persoana fizica cu declaratia 600 a vietii.

1 Like