Idee: 3D print smoothing cu infrarosu

Ma gandeam sa imi cumpar o imprimanta 3D, dar mereu o sa lase linii dupa imprimare.
Exista cateva solutii populare: Procesarea ori cu vapori de acetona, ori cu dat ceva chit, slefuit si vopsit. (pe ABS)

Eu ma gandeam ca posibil as putea rezolva problema cu o camera pe fiecare parte a modelului, (5 camere) sau o platforma care sa se invarta si o camera si un model de ML invatat care sa controleze o linie foarte fina de infrarosu ca sa transforme liniile de pe un model intr-o suprafata cat mai lucioasa miscand linia orizontala de infrarosu pe indentarile din suprafata pana cand suprafata ajunge sa fie topita in asa fel incat pozele facute initial sa semene cat mai mult cu un end result smoothed out.

Ar fi posibil o problema cu umbrele, dar mi se pare ca ar putea functiona. Nu va fi perfect, dar cred ca ar fi ceva destul de ok incat s-ar putea vinde.

Eventual un solvent de suprafata/acid slab care sa se activeze mai puternic doar la infrarosu.

In mod normal poti face asta si manual, iei modelul si mapezi liniile de pe model la un alt model ca sa il rulezi pe CNC si dai cu laserul peste linii, dar s-ar putea sa poata sa faca asta un model de ML intr-un mod mult mai precis.

Pentru obiectul care iese direct din imprimanta, oricum daca vrei ceva pretty trebuie sa-l iei la smirgheluit putin, ca mai ramane nitel plastic pe alocuri sau raman fire subtiri de cand se misca capul dintr-o parte in alta, etc.

Eu cred ca asta cu liniile e o non-problema, mai ales daca iti iei o imprimanta ok care scoate straturi de 0.1/0.2 mm; eu pentru calitate maxima dau pe un 0.25mm si iese deja destul de smooth, practic acele linii sunt perceptibile numai la atingere sau daca pui modelul si te uiti la el cumva in lumina.

1 Like

Ți-ai luat până la urmă?

smirghel + heat gun pentru piesele cat de cat geometrice. Pentru cele neregulate… o imprimanta buna :smiley:

Nu, imi trebuie un atelier prima dată și e mai complicat.