Care este mai bun pt. game dev? Sau exista un program open-source mai bun?
Banuiesc ca te referi la Inkscape. Astea doua n-au nicio legatura intre ele si nicio legatura cu game dev. Primul este un program de grafica vectoriala (de tipul lui Corel Draw), celalalt un program de grafica raster (de tipul lui Photoshop).
Există și un Inkspace
Întradevăr acestea sunt soluții grafice. Mulțumesc pentru post, așa am găsit alternativă Photoshop pentru Linux(Krita).
Poate cauți ceva soluții all-in-one, cum ar fi https://www.yoyogames.com/gamemaker, deși acesta costă…
Pentru modelari 3d, blender este foarte popular.
Ambele au legatura cu game dev atata timp cat ofera uneltele necesare pentru a desena ceea ce ai nevoie pentru un joc.Photoshop este cel mai folosit din ceea ce am observat.
Krita e un program foarte fain pentru desen, e chiar semnificativ mai bun ca photoshop la desen.
Inkscape e un program vectorial si nu il recomand pentru nimic mai mult de grafica vectoriala foarte simpla.
Alternativa la photoshop, care complementeaza Krita e Gimp, e un program destul de bun dar ciudat si cu interfata din 2000. Poti face aproape orice posibil in photoshop cu el.
Inkscape iarasi e foarte ok pentru grafica vectoriala (pe linux, cu un procesor decent, pe Windows se misca ca naiba), iarasi interfata e din anii 2000, dar te poti descurca sa faci imagini vectoriale. (totusi nu prea ai nevoie de asa ceva pentru jocuri)
Eu in general n-as recomanda Linux deloc pentru game development, chiar daca poti face Unreal Engine sa ruleze de exemplu, tot nu e aceeasi experienta.
GameMaker e un program care iti permite sa construieste jocuri mult mai usor, dar tu nu inveti sa construieste jocuri cu adevarat, inveti sa folosesti programul, cu toata sinceritatea, nu e aceeasi satisfactie la final.Daca te pasioneaza cu adevarat acest domeniu, vei vrea sa stii ce se afla sub capota :))
Pentru cei ce imi recomanda Game Maker, folosesc parerea mea ceva mai bun, mai exact Lua Love 2D. (acolo e just codding).
Deci, concluzia e ca cu Krita pot face toata “grafica” jocului? (daca vreti sa-mi mai recomandati programe utile pt. game dev, v-as ruga sa fie doar open source)
Krita a fost dezvoltat la inceput ca un program pentru desen, e super cu o tableta wacom, dar nu a fost facut special pentru modificare imagini/texturi, chiar daca a primit functii de genul si ai si extensii.
Ce as mai recomanda foarte mult eu e magicavoxel, e un program pentru creat voxel-uri foarte ok si open-source, dar nu e pentru linux. (in special daca vrei o grafica trendy)
https://ephtracy.github.io/
Exista si alternative precum : (dar probabil nu atat de bune)
https://blackflux.com/node/11
Faine, dar nu sunt pentru grafică 3D? Sau sunt și pentru 2D (Lua nu suportă decât 2D)?