Notiuni de baza pentru un incepator

Salutare tuturor. Sunt incepator in ale web design-ului si am ajuns la concluzia ca nu poti invata ceva concret decat practic si astfel m-am apucat sa lucrez la un website, insa m-am lovit de urmatoarea problema si nu am gasit nimic concret care sa ma ajute. Care este diferenta dintre un site responsive si un site care se poate adapta diverselor rezolutii de pe care este accesat? Aici ma refer la site-urile care cand sunt accesate de pe telefon sunt afisate ca pe calculator, fara modificari, se adapteaza la rezolutia calculatorului de pe care sunt accesate. De asemenea, ce unitati de masura ar trebui sa folosesc in css pentru a ajunge la un asemenea site?

Iar a doua intrebare este legata de imaginile de pe site-urile de aici Imagini HD gratis. Care este politica utilizarii lor? Se pot folosi neconditionat?

2 Likes

Responsive înseamnă fix ce ai zis tu: adaptarea conținutului pe dimensiunea ecranului.

Cât despre imagini: cred că depinde de la site la site, dar cert e că pe toate scrie cum le poți folosi; majoritatea sunt ori sub CC ori wtfpl.

1 Like

Eu cred ca un site responsive isi modifica elementele componente in functie de anumite criterii, uitate la framework-ul Bootstrap si o sa intelegi mai bine.

Ceea ce a zis si iamntz ;).

Iar site-urile care sunt afisate pe diferite dispozitive la fel cum sunt afisate si pe calculator nu au nimic special, pur si simplu asa sunt afisate( dar nu pe toate dispozitivele ).

Cred ca in prezent ai putea sa imparti site-urile in cele care au un design responsive (adica se adapteaza rezolutiei de pe fiecare device folosit de un user) si cele care au un design clasic sau non-responsive (adica nu se adapteaza la orice rezolutie, sunt construite pe un grid fix).

Referitor la unitatile de masura, ai de ales intre px, em si rem. Articole explicative:

  1. Font size with rem - Jonathan Snook
  2. Confused about rem and em - Jeremy Church
1 Like