Programator CMS + Salesforce

Salutare! În primul rând un context pentru anunț: scopul final este dezvoltarea unei platforme de loyalty. Sunt multe componente tehnice de acoperit și am nevoie de ajutor pe partea de dezvoltare CMS + integrare Salesforce.

Pentru moment este one time project, remote, de livrat în 2 luni (a doua jumatate a lunii mai) de la data stabilirii livrabilelor finale, probabil in trei saptamani de acum. Vor mai veni în viitor posibile extensii, altă discutie atunci. Nu există o tehnologie impusă, aici dev-ul alege ce considera mai potrivit. Se vrea un sistem stabil, sigur și scalabil. Platforma curentă, ce urmează să fie înlocuită de ce dezvoltăm acum, are o bază activă cu zeci de mii de utilizatori.

Dev-ul alege tehnologiile, el oferă și estimatul de cost. Un pont de la client, Wordpress NU este pe lista așteptărilor. Pentru detalii vă sunt disponibil aici pe forum. La nevoie putem stabili și niște video call-uri pentru mai multe detalii.

Sunt încă discuții de purtat pe cerințele tehnice ce trebuiesc dezvoltate exact dar în linii mari avem următoarele:

Două interfețe/portaluri distincte. O secțiune pentru clienți/utilizatori, alta pentru administratori.

Contul de user

Un utilizator poate invita pe platforma alți utilizatori, are un număr finit de invitații disponibile.
Un utilizator poate încărca dovezi ale achiziției unor produse din campanie. Pentru fiecare achizitie validata primește un număr de puncte.
Un utilizator poate să folosească punctele acumulate pentru a revendica, dintr-o listă de produse, unul sau mai multe produse. (detaliile despre cum intră în posesia produsului vor fi discutate).
Ca utilizator, dacă îmi completez 100% profilul atunci sunt eligibil pentru a primi oferte și recomandări de produse din partea sistemului.

Ca utilizator mă aștept să:

  1. Imi pot face cont pe platforma:
  • Cont nou cu email și parola
  • Cont nou cu buton social media
  • [later edit] Pagina contine bife pentru acord prelucrare date și GDPR
  1. Mă autentific pe platformă și să fiu menținut logat chiar și după un număr de minute de neutilizare

  2. Să pot să îmi recuperez parola în caz că am uitat-o, indiferent de modul de autentificare.

  3. Să am access la o pagină “Homepage” unde pot vedea o sinteză a informaților disponibile contului meu:

  • Știri și campanii recente (definite de administrator, imagini, bannere)
  • Vizualizare cele mai recente [n] tranzacții (produse revendicate)
  • Vizualizare cate Puncte dețin
  • Vizualizare status “invitații mei”
  1. Sa am access la o secțiune “Profilul meu” unde pot edita datele de login:
  • Schimbare email
  • Schimbare număr telefon
  • Schimbare parolă
  1. Să am access la o secțiune “Profilul meu > Despre mine” unde îmi pot completa un profil:
  • completare formulare predefinite, cu checkbox-uri (intrebari simple, din sistem)
  • Completare casete de text unde pot sa scriu cateva cuvinte despre mine (about me, bio)
  • [later edit] Completare adresa livrare produse revendicate
  1. Să am access la o secțiune “Invitațiile mele” de unde pot trimite invitații prin mail către prieteni:
  • Formular de trimitere invitatie
  • Vizualizare status invitație trimisă (trimis / in curs de validare, validat/acceptat)
  • Posibilitate de revocare a invitațiilor ce nu au fost acceptate
  • Vizualizare rest de invitații neutilizate
  1. Să am acces la o pagină de FAQ. (listare simplă de Q&A, fară search)

  2. Să am access la o pagină de “Listare” a produselor ce pot fi revendicate:

  • Să aflu care sunt produsele disponibile
  • Să pot vedea în detaliu produsul (poza, gramaj, descriere, cost) prin pagina dedicată sau pop-up
  • Să pot sa îmi folosesc punctele disponibile pentru a revendica produse
  • Să am un istoric al produselor revendicate
  • Optional: să pot sa adaug produse într-o lista de favorite
  • Optional: să pot scrie un review pentru un produs (revendicat sau nu), comment + rating
  1. Să am access la o secțiune “Achiziții” unde pot face dovada unor achiziții:
  • Formular de încarcare bon
  • Formular de încarcare factură
  • Vizualizare status formulare deja încărcate
  1. Sa primesc notificari prin mail sau sms de fiecare dată când achizițiile mele sunt validate si/sau sunt îndreptățit sa revendic produse.

  2. [later edit] Sa am vizibilitate asupra cererilor de revendicare deschise de mine si sa aflu cand un produs revendicat a fost livrat**

Sectiuni descrise:

  • pagină login/signup
  • pagină Homepage cu o sintetizare a informațiilor disponibile contului meu.
  • pagina profilul meu
  • pagina invitațiile mele
  • listare FAQ
  • listare produse revendicabile
  • pagina incarcare facturi

Contul de administrator

Se presupune că există creat by default un cont de administrator global ce poate crea noi administratori în sistem. Platforma administrator nu poate fi accesată de către clienti (e.g. contul de client nu este valabil pe platforma administrator).

Un administrator poate crea/edita intrări din lista FAQ.

Un administrator poate crea/edita campanii (bannere grafice ce sunt afișate pe homepage-ul clienților).
[later edit] Campaniile sunt vizibile și public (nu doar utilizatorilor cu cont).
Campaniile sunt activate de admin, se poate folosi un template pentru a replica campanii noi

Un administrator poate adauga/șterge/edita produse în lista de produse revendicabile.

Un administrator poate validata dovezile de achiziții încărcate de clienți (verifică manual bonul încărcat în sistem și decide dacă este sau nu valid). [later edit] In timpul validării pentru fiecare tranzactie trebuiesc completate anumite detalii (text input sau dropdown):
- valoare produse
- magazin partener
- data achizitie
- alte date identificare unica bon (nr casă, locație magazin)

Ca administrator mă asteptă să:

  1. Pot fi invitat ca administrator pe platforma si să mă pot loga (email + parolă)

  2. Sa am acces la lista FAQ:

  • Să pot vedea in detaliu FAQ
  • Să pot crea/edita/șterge intrări
  1. Să am access la o listare de “facturi/bonuri nevalidate”:
  • Să pot vedea în detaliu informații despre intrare (când a fost introdus în sistem, poate detalii despre user)
  • Să pot vizualiza bine (zoom, download) poza bonului/facturii
  • Să am dreptul să validez/invalidez intrarea. Acțiunea de validare/revocare se face prin completarea unor informații, după caz: motiv pentru revocare (text, text preselectabil), dată unice identificare bon (ca bonul să nu poată fi duplicat în viitor)
  • [later edit] Tranzacțiile pot fi filtrare (dată, magazin partener) sau sortate (valoare bon, locatie, dată)
  1. Să am acces la o listă de “produse revendicabile”:
  • Să pot vedea în detaliu produse existente
  • Să pot crea/edita/sterge intrări
  1. [later edit] Doresc să am un modul de Masquerade ce îmi va permite că simulez activitatea unui utilizator fără să îi cunosc parola. Asta îmi va permite să introduc bonuri si facturi în numele său în sistem. Asta în contextul în care pe curentă platformă există un număr mare de cereri externe de tipul “vă rog să mă ajutați și să introduceți dumneavoastră în sistem achiziția aceasta”/ “vreau și eu să-mi înscrieți bonul”
  2. [later edit] Doresc sa am o listare a cererilor de revendicare deschise de către utilizatori. Pentru fiecare cerere am nevoie de o bifa de actualizare status din “în procesare” în “trimis” ce va fi folosită cand produsul este predat curierului.

Secțiuni descrise:

  • pagină login
  • listare/editare FAQ
  • listare/editare produse revendicabile
  • listare/validare facturi incarcate de către client
  • listare cereri de revendicare

Salesforce.

Despre aceasta integrare știm că va fi una API based. Avem disponibilă o matrice de integrare a CRM-ului cu CMS-ul, nu are rost să public aici. Discutăm în detaliu, in privat, dacă anuntul este de interes.
Termen de finalizarea discuțiilor si obținere a cotatiei estimative: luni 28 februarie. Mulțumesc frumos pentru interes.

3 Likes

Fara suparare, dar ca cineva care a lucrat la aplicatii similare, termenul de 2 luni mi se pare foarte nerealist.

8 Likes

Este realist dacă:

  1. Tot ce nu ține de partea de coding e deja gata, adică design, eventual transpus deja în HTML sau ce-o fi el acolo.
  2. Developer-ul care ar lucra la proiect poate începe imediat, deci nu are alte proiecte la acest moment (mi se pare relativ greu, dar nu știi cum ai noroc).
  3. Pun pe listă doar pentru că nu mi-e clar ce implică, dar integrarea cu SalesForce se face într-un pas ulterior.

Nu e nici o supărare, orice feedback este bine primit. Termenul este inpus de client care spune că soluții similare au fost dezvoltate și implementate prin alte tări/locații. :man_shrugging:

Termenul impus este strâns. Presupunem ca putem negocia ETA, care ar fi un termen realist in acest context?

In primul rand daca este facut in graba folosid ceva Wordpress + plugins + ceva cod pe langa atunci poate poate se face in 2 luni doar ca dpmdv asta se lasa cu probleme mai tarziu si il invit pe @iamntz sa povesteasca despre queriuri care dureaza “doar” 10 secunde.

In al doilea rand cred ca anumite feater-uri sunt descrise incomplet si automat pot mari termenul spre exemplu:

  • Un administrator poate adauga/șterge/edita produse în lista de produse revendicabile. → ce fel de produse si cu ce feluri de optiuni etc. aici si daca folosesti un cms prebuilt pot aparea probleme pentru ca intr-un fel vinzi tricouri si in altfel vinzi produse customizabile(print etc)

  • completare formulare predefinite, cu checkbox-uri (intrebari simple, din sistem) → astea sunt ceva care progremezi o singura data static sau este ceva ce poate fi definit in admin (nu este mentionat in admin), apoi tot in admin se pot cauta utilizatori in functie de aceste raspunsuri sau se doreste generarea de ceva statistici pe baza lor? iarasi nu este specificat si simt ca ceva este in spatele acestei cereri.

  • Un utilizator poate încărca dovezi ale achiziției unor produse din campanie. Pentru fiecare achizitie validata primește un număr de puncte. → chiar si aici mi se pare ca sunt intrebari deschise spre exemplu cum se decide numarul de puncte? manual la validare sau vor trebui definite ceva campanii si in interiorul lor se defineste numarul de puncte.

si cred ca mai sunt si altele sau poate sunt eu doar paranoic dar in experianta mea atat ca si dev cat si ca client estimarile au fost intotdeauna dezastroase

2 Likes

Pt un demo/proof of concept poate ar fi suficient timp. Dar ca să livrezi o aplicație șlefuită și testată cum trebuie nu cred.

Am facut ceva similar in perioada mai scurta (cu html de la client) si toate optiunile foarte clar definite. Daca nu aveam altceva in perioada asta ma bagam pentru 6000e

Un administrator poate adauga/ => sunt produse vandute in retail. O listare formata din poza, titlu, cod EAN, gramaj si alte cate informatii ce il ajuta pe client sa stie ce are in față.

completare formulare predefinite => cu siguranta de descrii acolo ar fi pe placul clientului, este deschis către inovație. Scopul acestui formular este de ca administratorul și sistemul să cunoască mai bine clientul. Gândeștete la reclame targhetate, clientul nu este obligat să iți completeze 100% profilul dar este încurajat prin premii/recompense.

cum se decide numarul de puncte? => exista o formulă deja bine definita pentru numarul de puncte, se calculează in functie de valoarea facturii/bonului. Nu am dat extrem de multe detalii pentru că aș fi scris prea mult.

Sunt detalii omise doar pentru că nu am vrut să scriu un articol prea mare. Mai este și libertatea de decizie pe care programatorul o are. Suntem o echipa formată din concept + design + tehnic, împreună trebuie să concepem un produs ce descrie cel mai bine viziunea clientului.

Cine vrea să afle mai mult mă poate întreba. Pentru cei din București vă invit și la o cafea, discutăm mai bine față în față. Suntem disponibil și pentru call-uri online.

Mic update: ETA 1 iunie pentru CMS.

Se admite ca Salesforce poata vezi dupa acest termen, se bugeteaza separat.

Problema cu un CRM popular e ca face unele lucruri usoare si altele foarte grele, de ex, hai sa mai adaugam campul cutare acolo, … imposibil, pai cum e doar un camp, da pe o pagina care cheama nspe plugin-uri si genereaza eventu-uri si query-uri dracu mai stie ce, si sa vezi cand faci un update la vre-un plugin.

1 Like

Acest subiect a fost închis automat după 30 de zile de la primul răspuns. Nu mai sunt permise răspunsuri noi.