Report Claims ‘Cyberpunk 2077’ Bugs Weren’t Caught Because A QA Company Lied

well… shit

Bine ca nu am cumparat jocul.

Compania este din Cluj. Si are la testimoniale pe CD Projekt Red.


Poate o sa sara cineva pe mine ca ma iau de companie :see_no_evil:

sincer, n-as da vina pe qa cel putin nu 100%. e ca si cum ai livra un produs 90% nefunctionabil dar dai vina pe qa cand clientul te trage de urechi.

Oricine a lucrat în outsourcing în Cluj are povești asemănătoare. Cred că ce făceau Quantic Lab e regula, nu excepția.

Comentariu de pe Linkedin. Can confirm :sweat_smile:

2 Likes

Cumva related:

1 Like

Oricine a lucrat 5 minute in industria software si-a dat seama ca toti vor ieftin si repede. Doar ca ieftin nu se poate mereu iar repede niciodata. Asa ca fiecare face ce poate sa “scurteze” timpul de dezvoltare.

Eu de cand lucrez cu clientii actuali (2015) nu pot zice ca am terminat o bucata de software. Timpul de dezvoltare e de obicei maxim 3 zile pe feature. Cat e gata in 3 zile, asta e. Restul vedem cand da eroare - dar si atunci depinde de erori ca unele sunt ignorate pe idea ca “las’ ca merge si-asa”. Si aici vorbesc despre vestici, aia pe care ii tot ridicam in slavi ca sunt eficienti si seriosi.

1 Like

Yeah…no.
CDPR au livrat un joc neterminat. Pe QA dai vina cand ai ceva terminat si bugurile nu au fost prinse.
Cyberpunk este un joc de tot rahatul. Au promis luna de pe cer si au livrat 2 scobitori. Asta e realitatea.
Doar din ce imi aduc aminte enumerez:

  • posibilitate de explorare a tuturor cladirilor in open world. Failed.
  • AI al npc-urilor mai slab decat al unor jocuri scoase acum 15-20 de ani. Vezi AI-ul gandacilor din Half Life versus ce AI au livrat CDPR pentru npc-urile din Cyberpunk 2077

Efectiv nu au scris cod pentru asta. Au mintit. Au venit cu un demo fake la E3 2018. Sunt niste penibili si sper sa dea faliment.

1 Like

Nu exista bug-uri mici sau mari, tot ce se abate de la specificatii e un bug care poate fi raportat. Nu e treaba QA-ului sa decida cat de grav e un bug sau nu. In special cand QA-ul e un intreg departament extern, in echipa iti mai spune QA-ul ca ba e un bug urat, dar nu cand nici nu cunosti QA-ul.

Daca ii acuza ca au inventat 80% din bug-uri care de fapt nu erau bug-uri e altceva, dar daca au raportat bug-uri reale, indiferent cat de mici si-au facut treaba.

Mai mult ca sigur faceau totul din mers si QA-ul nu facea regression zilnic ca n-are cum. Reparau ceva si stricau altceva.

Eu niciodata n-am inteles deadline-urile la jocuri, jocurile sunt o arta, una foarte complexa de multe ori.

Eu stiu ca jocul era in dezvoltare de ceva timp. Prima data, tot in 2018 am auzit de el.

era o arta acu multi ani. acu e doar o alta metoda sa faci cat mai multi bani, cat mai repede.

3 Likes

Oricum, probabil e mai bine sa lucrezi la Kaufland decat la o plantatie de QA si sa testezi jocurile in timpul liber.

E o meserie de student prost platita ca si munca de call center.

1 Like

Nu sunt de acord cu tine. Adica ok…probabil ca la Kaufland vei fi platit chiar mai bine, si sunt de acord cu “plantatia” de QA, dar jobul asta poate fi o rampa de lansare in IT.

Cel mai grav mi se pare faptul ca firmele astea detinatoare de plantatii de QA stiu asta. Si profita de faptul ca sunt multi doritori sa puna piciorul in prag in mult elogiata industrie IT.

1 Like

Presupun ca rezolva problema de “experienta in domeniu” la interviu.

1 Like

CDPR e 100% de vina pentru esecul lor si e stupid si inutil sa mai cauti sa arunci vina in alta parte in momentul de fata…

Da, insa daca e sa fim obiectivi, stirea este despre un raport, care e plauzibil, cine nu a vazut schema cu castigam proiectul cu seniori si putem juniori sa lucreze sau vindem juniori ca seniori, pe mn vroiau sa ma vanda ca expert Drupal desi eu nu lucrasem in viata mea si stiau asta.

In 2012 au inceput teoretic dar din ce am auzit se pare ca data efictiva de start a fost 2016 sau 2018

1 Like

Deci au fost muuuulte probleme
Eu am vazut un documentar despre seria Witcher de la ei si unul din focusuri era pe calitate. Ca si ala a durat mult

Articolele din presa au aparut dupa clipurile de pe Upper Echelon Gamers

Apoi au inceput sa curga mesaje catre Doru Supeala de unde a rezultat un interviu cu protectia anonimatului

Și cred că două persoane sunt culpabile, pentru că ele dețin monopolul de putere în companie: Ștefan Șeicărescu, CEO-ul, și Marius Popa, directorul de vânzări, care n-are nicio experiență în IT, dar are o calitate: este căsătorit cu sora lui Șeicărescu.

Fortza steaua hey hey