Sfaturi de leadership in IT

Stimate doamne si domnisoare, stimati domni, sunt ferm convins ca foarte multi dintre voi ati avut si inca aveti roluri de manageri, team lead, leader, etc. in acest domeniu dinamic si provocator al IT-ului.

Cu bunavointa voastra, recunosc ca as dori sa aflu cateva experiente de leadership pe care le-ati creionat/experimentat atat pentru satisfacerea clientilor cat si a colegilor pentru un proces dat.

Ma intereseaza orice fel de experienta, cum ati cantarit o situatie ivita, cum ati scos-o pana la capat si de ce nu, daca v-ati simtit impliniti de decizia luata la momentul respectiv.

Va multumesc anticipat. :blush:

3 Likes

ce exact te intereseaza? de ce nu faci o lista de intrebari. Eu sunt CTO in Germania de ceva ani, so iti pot spune despre cultura germana oleaca :slight_smile: si viata in companii mici(30 people) pana la 200 people :stuck_out_tongue:

cheers

1 Like

Am fost team lead vreo 2 ani. Nu am intentionat sa devin asta, dar m-am trezit ca eu conduc echipa de ML, pentru ca eu am fost primul angajat din echipa. Nu ma consider foarte experimentat/talentat la asta, de-aia am si plecat din acest rol.

Ce sfatuiesc e sa nu crezi ca faptul ca cineva e un developer bun (sau chiar foarte bun) inseamna ca va fi si manager/TL bun. Pentru aceasta e nevoie de soft skills la greu, care se pot cultiva, dar dureaza ceva timp. Citeste carti pe tema asta, eventual fa niste cursuri pe tema asta.

4 Likes

Nu am o lista cu intrebari, de aceea am si marsat pe libertatea de a povesti orice fel de experienta de leadership din IT.

Ca de exemplu, a venit un proiect mega special si cu un deadline scurt din partea unui client care plateste bine. Cum ai sudat echipa in jurul acestui proiect, ce tactici ai folosit sau strategii de a cere mai mult timp clientului pentru a realiza proiectul?

Limita e cerul, se poate rezuma si o experienta de leadership chiar si pentru un simplu task.

@rolisz mersi pentru feedback.

proiect currect:

  • companie din germana cu un revenue 6 billions per year
  • integrate over a third party software
  • number de new users: 3.000
  • tehnologies folosita: reactjs, ruby

ce tre sa facem noi: automation flow and actions in functie de tipul documentului(ocr)

cum a mers pana acu?

  • se lucreaza de 10 luni

  • a trecut sa facem o masina speciala pentru testare, am schimbat culorile, sidebar, etc

  • a trecut sa permitem access over iframe :slight_smile:

  • va trebuie sa facem fake feature pentru manageri :slight_smile:

  • team pressure a crescut, pentru ca avem proiectul saas al nostru, si am restructurat aplicatia, permit addons now

  • managers are happy, but not so much on my team. they are annoyed that some stuff are not clear to make it, but hey life. we need to adapt or perish

  • contractul este pe 5 ani, 100k pe month. dar nu stiu daca vor reusi 100k per month.

  • echipa este totusi unita, este un proiect mare, ne ofera stabilitate, nu este nevoie de investitori etc, so ideal, nu o sa fie stress to be gib or go home(american stye)

  • german clients here are old people with microsoft sap stuff, when we speak about api, is like they see jesus. not joking :stuck_out_tongue:

end of random stuff

1 Like

Managementul se adaptează în funcție de context, proiect, oameni și necesitate. E ca și comunicarea efectivă, te pui în papucii interlocutorului și cobori/te ridici la nivelul lui.

E o artă, trebuie să înțelegi oamenii foarte bine, oamenii zic una și fac alta.

Am notat câteva strategii pe care le-am văzut la managerii mei, am avut 2-3 manageri foarte buni.

Își luau notițe la tot, meeting/follow-up cum nu era ceva clar, nu asumau și nu credeau ceva, nu estimau în locul tău, înțelegeau dinamica zilei, one on one frecvent cu fiecare om, meetinguri mereu cu agenda pregătită, raspunsuri precum nu știu acum raspunsul la intrebarea ta, dar mi-o notez și voi reveni cu un răspuns, iar a doua zi revenea.
Prioritizare cu MoSCow model sau Eisenhover matrix, foarte multe sticky notes.
Cine știa programare avea un Google Sheet cu un sistem de operare în care își lua datele și făcea automatizări pe ele cu date din Jira, formule de ale lui.
La corporație am văzut meetinguri de health check (spotify) și se ține trend-ul moralei în
echipă. Se folosesc de asta ca să aducă task-uri mai atractive în fața din backlog ca să ridice moralul. Retro se făcea pe bune (inclusiv cookies, dulciuri, mancare mai speciala), backlog-ul era pregătit la fiecare refinement ca să ducă intr-o direcție cât mai productivă.
La corporatie deciziile necesita multe diagrame, făceau diagrame la tot, principal developerii, aproape toți aveau o tablă în spate acasă.
În Jira nimic nu era în aer, fiecare lucru trebuia legat la ceva ca să aibă sens din imaginea mare.
Calendarul era sfânt, unii aveau agenda scrisă în loc de agendă pe calculator. Stăteau toată ziua în meetinguri de 9 la 6 și de multe ori le rămânea mâncarea comandata în bucătărie ca nu aveau timp de mâncare.

Cel mai important la corporație mi s-a părut creditarea, menționarea fiecărui om, recunoașterea. Managerii scriau mulțumiri si menționau fiecare om și îi aduceau în atenție pe canalele alea importante, mail la toată firma, prezentare globală în care era menționat efortul fiecărei echipe și fiecărui om la orice ocazie de a face asta. Dacă dădeai ceva feedback negativ raspunsul era mulțumesc că mi-ai adus x în atenție, se rezolva și erai menționat că mulțumită ție s-a aflat și s-a îmbunătățit x. Se celebra fiecare succes. Pentru fiecare failure se ținea un meeting de learn, post-mortem și de vină era ceva abstract, nu cineva anume sau o echipa anume.

Erau asi la prezentari în PowerPoint, multe, rapid și profesionale.

Studii superioare, toți aveau studii superioare, unii chiar erau cei mai buni și pe hârtie.

Cei mai enervanți și slabi erau cei care făceau micro-management și se uitau urât la tine dacă veneai la 10 la muncă în loc de 9. Iar dacă ceva mergea greu te tot stresa din ora in ora cu l-ai intrebat pe x, te pot ajuta cu ceva, ai scris lui x că ai nevoie de ajutor, ai vazut ce am scris pe slack și pare simplu… În online cel mai enervant era când cineva nu intra/întârzia în meetingurile făcute pentru el și noi discutam de avioane că nu era cine să ia decizia, să dea feedback.

3 Likes

O chestie de rookie, cand ceva merge rau cineva sa dea vina pe altcineva.
Indiferent de leadership sau nu, chestia asta nu este constructiva deloc.

2 Likes