Sfaturi pentru freelanceri, poate pot fi aplicabile si la startups

15 Awesome Tips For New Freelance Web Designer And Developers.

M-am oprit din citit după astea:

  • Never Make Websites For Free - eu cel puțin am luat câțiva clienți (mici, ce-i drept) după ce i-am facut tema lui Arhi acum câțiva ani (când eram la început și nu aveam nici un client pe partea de WordPress)

  • Always Satisfy Your Clients - chiar dacă asta înseamnă să-ți calci principiile în picioare? Când clientul îți cere text albastru pe fundal verde aprins e ok?

Dacă oferi un produs (că presupun că asta înțelegi prin „startup”), trebuie să ai o viziune a ceea ce trebuie să iasă din acel produs. Iar viziunea asta nu se construiește cu Always Satisfy Your Clients. Decât dacă toți clienții tăi au fix aceeași viziune ca tine.

1 Like

Da probabil eu inteleg putin diferit conceptul de startup, ca sa dau un exemplu si o firma nou infiintata de web design il vad ca un startup, intr-adevar observatiile tale sunt bune, care au fost punctele care mi-au atras atentia:

  1. Never Stop Learning
  2. Start Blogging
  3. Learn To Manage Your Time
  4. Fill Up Your Toolbox With The Required Tools
  5. Make Relationships With Other Freelancers
  6. Do You Have Skills Required For The Project?
  7. State All Your Terms And Conditions To The Clients
  8. State All Your Charges
  9. Ask Your Clients For Feedback
  10. Stay In Touch With Your Clients
1 Like

Majoritatea punctelor spuse de tine sunt, așa cum zice și rusul, common sense. Mă mir că nu sunt și sfaturi de genul „fă-ți un cont paypal sau bancar să poți încasa banii” sau „plătește-ți factura la internet”

Ca să nu mai spun că articolul este scris de tipul ăsta. Nu am nimic cu el, dar aș zice că cea mai mare realizare a lui este site-ul spre care ai pus și tu link-ul. Ce zici, sunt sfaturi din experiența lui sau nu? :sunglasses:

3 Likes

Posibil sa fie informatie reciclata, desi sunt common sense poate pentru un beginner sunt utile, eu nu sunt freelancer, am incercat odata mai demult si poate unele mi-ar fii folosit atunci.

1 Like

O “solutie eleganta” cand cere albastru cu verde si cu rosu este sa i-l faci si apoi sa te faci ca nu-l cunosti. Ca nu e clientul tau. Ca in faza aia cand ai un prieten nebun pe strada “nu sunt cu asta”.

:smile:

Clientul tau = oglinda ta - insa si clientii ideali mai au toane sau altele :smile:

1 Like

Dar daca zice si la altii ca e multumit dupa iar e un castig deci sincer nici eu nu stiu cum e mai bine daca sa faci ca el sau ca tine …

1 Like