Solutie tracking vizitatori

Salutare,

Lucrez la dezvoltarea unei aplicatii multitenant si una dintre cerinte este aceea de a putea urmari vizitatorii pe site, in sensul in care trebuie sa pot livra catre fiecare tenant urmatoarele informatii:

  • Cati vizitatori au fost pe acel profil intr-o anumita perioada?
  • Cati vizitatori au facut click pe un call to action din pagina tenant-ului intr-o anumita perioada?
  • Cati dintre acesti vizitatori sunt noi sau s-au intors pe site?
  • Unde sunt vizitatorii localizati?
  • Accesarea s-a facut de pe mobil sau desktop?

As vrea sa stiu daca exista pe piata o solutie care poate sa raspunda la toate intrebarile de mai sus, sau trebuie sa bugetez implementarea unui solutii de tracking de la 0.

Multumesc.

Salut,

Uita-te peste Matomo sau Open Web Analytics

Mai sunt si altele dar astea sunt cele mai stabile si cu functionalitatile pe care le vrei. La Matomo s-ar putea sa ai nevoie de unele plugin-uri premium ca sa ai ce doresti.

De ce nu își poate pune fiecare un tracking code de Google Analytics și la revedere?

Dacă îți asumi responsabilitatea asta deja vine cu multe chestii la pachet.

De ex, google analytics suportă să faci asta când aduni datele. Dar apoi trebuie să dai share la datele alea și practic toți ar vede analytics unul la altul, dar ar trebui să și le filtreze singuri.

Tu bănuiesc că vrei în administrare să le arăți doar datele lor la fiecare, deci orice soluție implementezi, va trebui oricum să faci ceva custom să filtrezi datele per client ca să-și vadă fiecare doar datele lui.

Eu aș lăsa spațiu unde să își pună un cod de embed și să facă fiecare ce dorește.

1 Like

Multumesc pentru sugestii, @ialbescu.

@Emanuel_Gug, da, este nevoie de o segmentare a datelor per client, dar clientii nu vor avea acces la aceste informatii din interfata de adminsitrare, doar owner-ul aplicatiei o sa trimita aceste rapoarte la fiecare client in parte pe e-mail.

mie imi pare ca toate astea pot fi facute foarte usor ca dezvoltare integrata in aplicatie. Ma gandesc ca pentru fiecare actiune (endpoint), salvezi un log cu tipul actiunii, data, userId/company, etc, intr-o baza de date.

apoi, pentru Cati vizitatori au fost pe acel profil intr-o anumita perioada?

 select count(*)
 from logs
 where actionType = 'GetProfile' 
     and message = 'Get user X profile'
     and date between '01-31-2020' and '31-12-2020'

E o idee, dar acel tabel “logs” o sa capete dimensiuni considerabile daca aplicatia devine cunoscuta si vizitata, deci pot apare alte probleme de aici.

poti face tabel logs per customer sau pentru perioade mai mari de 2/3/X ani, poti muta datele in tabele de istoric. Te poti juca cu gruparile astea destul de mult cred. Ori, poti salva datele in fisiere si faci un serviciu specific pentru procesare de tipul asta, aici te complici putin, dar stii ca ai control total asupra datelor.

*daca tii sa ai ceva custom, dezvoltare proprie.

altfel, pare chiar misto ce spun colegii mai sus cu Google Analytics, doar ca trebuie sa tii cont de integrare, limitari si costuri.