Stapanirea unui nou limbaj de programare relevant pietei

Salut,

As dori sa progresez mai mult in domeniu programarii / si al carieri si vreau sa ma focusez cel putin in urmatoarea perioada sa invat un noul limbaj de programare pe care sa-l stapanesc.

Un mic background, lucrez ca frontend developer cu TypeScript, React. Vreau sa invat ceva ca sa fiu relevant marketului, avand in plan cel putin deocamdata sa lucrez pentru banci sau FANG.

Am pe lista urmatoarele limbaje:

  • Python
  • C# (cu .Net)
  • PHP
  • Java
0 participanți

Python si Java, sunt pe departe cele mai cautate limbaje dintre alea 4.
Dar parca Python te face mai relevant in ziua de azi in piata, comparativ cu Java.

2 Likes

La Python ma gandeam si eu + ca am mai avut ceva interactiune cu el (nu la nivel de productie, doar hobby).

La Java vad un learning curve mai mare decat la Python.

1 Like

Daca vrei FAANG e (aproape) irelevant limbajul. Baga algoritmi si structuri de date (plus system design daca vrei pozitie mid sau senior). E suficient sa stii un limbaj (cam oricare) in care sa rezolvi problemele de interviu.
Daca vrei domeniul bancar Java.

Bancile sunt cu Java.

FANG e cu Python și mai nou cu Go.

Eu aș alege în primul rând după ce îmi place.

3 Likes

Caută care e cel mai bine plătit proiect pe care ai aplica azi și vezi ce limbaj se cere.

Python e posibil suprasaturat, interviurile o să fie cancer. Totuși poți avea și noroc.

La java greul nu e limbajul, e domain knowledge (domain model-ul e complicat in multe locuri), baze de date, infrastructură complexă, microservicii aiurea, spring…
Poți să te uiți și la Kotlin pe backend, mie mi-a plăcut Kotlin cu sau fără Spring.

Go se utilizează la proiecte mai complexe care au nevoie de eficiență din ceva motiv.