Teste la angajare

Salutare,

Ma intreb de ce sunt oamenii atat de deranjati cand aud ca posibililul angajator doreste sa-i supuna unui test (indiferent cat de banal sau complex ar fi).

Eu vad testele ca fiind ceva normal, astfel ii demonstrezi angajatorului ca ceea ce ai scris in CV este cu adevarat real, iar el se convinge daca esti (sau nu) persoana potrivita pentru echipa lui. Uneori ai sansa ca in urma unui asemenea test… sa-ti dai seama ca nu stii atat de multe pe cat aveai impresia.

Cu toate astea… am auzit explicatii de genul:

  • pai ce? CV-ul nu-i de ajuns?
  • cum? sa muncesc pe gratis pentru ei? pai ei sunt pusi de catre clienti sa faca pe gratis prima lucrare? cum sa-mi ceara mie asta?

Voi ce parere aveti?

1 Like

Mie nu imi plac testele fiindca in 99% din cazuri nu sunt relevante si mai bine imi vad de treaba pe bani de nimic decat sa stau sa invat diferenta dintre NBA* si Dijkstra ca sa trec de un interviu la ceva firma de apartament fiindca un idiot a vazut ca Google Maps foloseste A* greedy/NBA* si poate e necesar la frontend. (in cel mai bun caz te intreaba daca Dijkstra e un algoritm greedy sau DP) Repet, daca as stii sa iti spun as incerca sa ma angajez la Microsoft/Oracle/Amazon, nu la tine.
Sau de obicei te intreaba chestii total generale si dupa iti pun o intrebare de te uiti la pereti.

Sunt si firme care se uita la ce ai facut si daca chiar au nevoie de tine te vor la vreun proiect similar, ma intereseaza doar aceasta categorie. Altfel daca deja stau sa invat teorie nu ma mai intereseaza firme de astea mici. + usor usor imi fac rost si eu clienti carora nu le mai pasa oricum de ce fac doar sa vina banii.

Adica inca n-am gasit o firma prin Cluj care sa angajeze cu un interviu relevant pe ce vrei sa faci (adica cum faci tdd pe frontend/cum faci un api rest/ cum lucrezi de exemplu cu ceva api dupa documentatie, principii de securitate/indentare/planuire/design, arhitectura pentru cloud).