Varianta scurtă: WooCommerce a eliminat discount-ul pentru reînoirea extensiilor, astfel încât, an de an, va trebui să plătești prețul întreg.
Dacă se mișcă cineva repede/abil, ar putea prinde o felie din toată treaba asta, pentru că încrederea în Woo cam scade, asta fiind a doua oară în ultimii patru ani când fac schimbări bruște în licențiere.
Interesant, daca poti detalia, cum ar putea o firma beneficia de acest lucru ?
Sa scrie extensii noi mai ieftine sau… sa faca o platforma similara (eventual fork) cu WooCommerce ?
Spun asta pentru ca WooCommerce are picioare de lut, produsele sunt amestecate cu postarile (in aceasi tabela), iar caracteristicile inclusiv pretul sunt prin meta descrieri, astfel incat un produs ajunge sa ocupe peste 10 inregistari in baza de date.
Teoretic, n-ar fi o problema, insa practic din cauza asta incepe sa rasufle din greu la cateva mii de produse si necesita optimizari care la alte platforme sunt necesare abia la cateva zeci de mii.
Ar fi trebuit ca produsele sa fie in tabele distincte, create la instalarea pluginului Woo in WordPress.
Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice
Acum patru ani, Woo au fost primii care au trecut de la modelul de busines „clasic” (unde cumpărai pluginul o dată și aveai actualizări cât timp mai exista pluginul) la modelul actual (cumperi pluginul, ai actualizări un an, după care reînoiești, dar ai ceva discount).
Au făcut-o peste noapte, fără nici un fel de anunț.
Acum au renunțat la discount-ul ăla, astfel încât după un an, practic trebuie să cumperi pluginul la preț întreg.
La fel, au făcut-o pe blat, fără nici un fel de anunț. Ba, mai mult, dacă nu urmărești știrile din lumea WP, s-ar putea să afli că s-au dublat prețurile abia când vrei să reînoiești abonamentul.
Deja au călcat de două ori în străchini și tind să cred că încrederea lor va avea mult de suferit.
Acum, ajungem la răspunsul pentru întrebarea ta: un potențial cumpărător va avea de ales între o firmă necunoscută în care nu știe dacă poate avea încredere (firma ta) și o firmă cunoscută în care știe că nu poate avea încredere (woo).
Altfel spus, dacă o firmă face… nu știu, un CSV importer pe care îl vei vinde la 150$, s-ar putea ca, pe lângă clienții noi (ce i-ar fi câștigat independent de deciziile Woo) să prindă și din clienții nemulțumiți ai Woo.
Intr-adevar, ai dreptate, am remarcat ca extensiile WooCommerce au devenit foarte scumpe !
Ca si comparatie la exemplul tau, iata CSV Import PRO pentru OpenCart este de trei ori mai ieftin, fara limitare la numarul de situri.
Va rog sa ma corectati daca gresesc, daca fac o extensie de Wordpress cu licenta GPL, codul meu trebuie sa fie si el public si cu GPL. Deci dpdv business daca vreau sa devin milionar din asta, nu as avea decat avantajul de brain power, adica sunt inaintea voastra cu developmentul (poate si cu suportul!) dar Automattic e mult mai capabil decat orice initiativa mica, deci avantajul asta e de fapt un risc. Ei pot sa citeasca codul si isi faca o solutie proprietara …
PS: Nu prea imi dau seama cat de mare e piata WooCommerce deci s-ar putea sa aberez la partea cu banii.
Nu greșești. Licența GPL permite fix asta - ba chiar Woo Commerce a procedat în felul ăsta cu Jiggoshop, acum mulți ani
Dar… chiar dacă nu ar putea citi codul, nu i-ar împiedica nimic să purceadă la scrierea unei soluții de la zero; adică fix cum s-a întâmplat în primul episod din planet of the apps.
Din fericire însă, în cazul Automattic nu va fi cazul, din două motive:
Matt este foarte deschis spre open source în general și spre GPL în special;
Modelul de business al Automattic e mai mult înclinat spre SaaS decât spre a vinde produse.