Tranzitie spre DevOps

Salut!
In momentul de fata lucrez ca C++ developer. In total am 1.5 ani experienta de cand lucrez oficial. Deoarece majoritatea job-urilor din C++ sunt in zona de automotive, iar eu nu sunt un fan al electronicii, ci mai degraba a soft-ului pur, as dori sa fac tranzitia spre altceva. Partea de web mi se pare usor supra saturata. Nu ma declar un fan al programarii asincrone (Node), iar ecosistemele Java si .NET mi se par foarte inclaclite (desi din punct de vedere al programarii orientate pe obiect, imi place abordarea Java mai mult decat CPP), asa ca am decis sa fac tranzitia spre Python, dar am gasit si limbajul Go foarte atractivi (sunt fan al pointerilor). Am verificat putin piata job-urilor si am fost cam dezamagit de Python pe partea de developement, insa am observat ca e destul de utilizat pe partea de ML si DevOps. Drept plan de bataie m-am gandit sa utilizez acest repository:

Vreau sa stiu parerile voastre in legatura cu planul meu. Din punct de vedere al developement-ului, pot spune ca am niste cunostinte solide de OOP si structuri de date. Practic LeetCode periodic.

Dacă automotive nu te încântă dar nici async, atunci ce te încântă? La anii tăi de experiență ar fi recomandat să experimentezi și apoi să vezi dacă te încântă.
Been there, done that.

1 Like

Cunostiintele bune de devops te ajuta la absolut fiecare proiect. Nu poti livra continuu fara devops si automatizare si e foarte important sa faci asta constant.

Eu ti-as recomanda sa uiti putin de limbajele OOP si sa treci pe pur functional asa cam jumatate de an ca sa inveti ca se poate si altfel. Am vazut cateva proiecte reale pe Scala.

Mai tot ce foloseste reteaua e asincron, iar asta include foarte multe tipuri de softuri, nu doar websites scrise in node.

In ce sens?

Si atunci de ce vrei DevOps?

DevOps pentru majoritatea firmelor e administrare, nu programare. Ca DevOps vei configura si configura si configura si edita configurarile facute de altii.