Unde as putea sa imi prezint aplicatia?

Buna seara
Sunt student in anul 3 si mi-a trecut o idee prin cap sa fac o aplicatie de telefon dar nu stiu ce as putea sa fac dupa ce fac aplicatia adica as cam avea nevoie sa imi prezint undeva ideea si imi e teama sa nu vina careva sa imi i-a pur si simplu ideea ( poate vreo firma de it ) si sa o implementeze el ( ca cu o echipa de it faci intr-o luna ce fac eu in 6) .
Adica oarecum realizez ca e si sansa sa nu am success cu ideea mea dar am zis hey macar e win win adica daca reusesc sa promovez aplicatia si chiar sa mearga treaba o sa am de castigat dar si daca o dau in bara macar pot sa o trec ca side project ca e destul de complexa.
Dar nu stiu cum ar trebui procedat mai ales dupa ce vin cu o versiune de aplicatie , ca nu stiu unde as putea merge , cu cine sa vorbesc ca aplicatia este de asa natura incat clientii principali ar fii magazinele ( gen supermaketuri , magazine de cosmetica, de jucarii , de scule, etc) si imi e ca imi dau si doua palme aia ca nu cred ca isi arunca datele lor in mana la un pusti de 21 de ani. Plus ca ma gandesc ca ar trebui si ceva audit de securitate la aplicatie inainte sa o lansez oficial .
Voi ati avut ocazia sa lansati o aplicatie personala si daca da cum ati procedat? Ati mers la ceva event? Ca ma mai gandeam la inovation labs si mai e ceva event la noi la facultate dar din nou nu stiu care ar fii cea mai buna varianta.

1 Like

in #marketplace:prezinta-ti-afacerea

pe langa acest forum, poti sa o pui pe reddit, hackernews chiar - asta daca este ceva mai deosebit si cu potential international.

Event-urile de “startup-uri” te ajuta sa-ti validezi macar daca esti pe drumul cel bun, sa iei feedback si eventual niste contacte pentru a merge mai departe. Greul de a-l introduce pe piata si a avea clienti platitori tot pe tine cade.

De furat ideea nu cred ca se mai pune problema in ziua de azi, in sensul ca daca e atat de usor copiabila inseamna din start ca nu e o idee prea buna.

3 Likes

As zice mai mult ca executia bate idea. Ideas are a dime a dozen.
Faptul ca se poate copia … imi scapa cum asta face ca idea sa nu fie buna. :thinking:

2 Likes

Cam așa:
De copiat Twitter nu e dificil.
Dar ca să ajungi la succesul lor trebuie să investești milioane de dolari ani de zile inainte de a incepe sa ai profit - dacă vei reuși.

Si mai sunt aplicații tip păcănele care sunt usor de copiat si se recuperează rapid investiția.

Mai m-am gandit si eu de-a lungul timpului la posibilitatea ca alții sa imi copieze ideile.
Am ajuns la cateva concluzii:

  • cine are o idee bună va mai avea si altele, poate chiar mai bune.
  • timpul petrecut protejând ideea l-as fi putut folosi in scopul realizării ideii.
  • de multe ori o idee care imi parea mie fantastică era de fapt ceva nou pentru mine, însă pentru alții era ceva banal.
1 Like

Daca ajungi in punctul in care sa iti fure cineva ideea, inseamna ca ai facut o treaba grozava acolo.

Sunt mai mari sanse sa fii tu cel care furi ideea altcuiva si nici macar sa nu stii.

Daca iti place o fata, iesi cu ea la o cafea, dupa care se mai trezeste cineva ca ar fi interesat de tipa respectiva ce anume faci?
In prima faza incerci sa devii mai bun decat ceilalti competitori.
In a doua faza realizezi ca acei competitori au mai multi bani si resurse decat tine, asa ca te reorientezi. :troll:

Intr-o nota mai serioasa, ca sa nu fiu doar troll. Daca ai pe bune o idee extraordinara si unica nu te pui sa le-o prezinti tuturor inainte ca tu sa o incepi. In cazul asta normal ca se vor gasi altii cu mai multa experienta care sa o puna in practica mai rapid si mai bine decat tine.
Ce trebuie sa faci ( sar peste partea antreprenoriala ), e sa creezi un MVP al acelei aplicatii, sa te asiguri ca e functional tot ce ai nevoie, dupa care sa incepi sa iti cauti primii clienti.
Gasesti 10/100/1000 clienti interesati ( pe care ii momesti cu tot felul de discounturi/oferte/beneficii suplimentare ) sa iti utilizeze aplicatia la momentul lansarii oficiale.
Acei clienti trebuie sa ii cauti si sa ii gasesti tu. Ai la dispozitie o varietate de moduri prin care sa faci asta, in functie de bugetul de care dispui si in functie de asteptarile pe care le ai ( cold emails, reclame platite, discutii 1:1 )

In momentul in care ai acesti clienti gata sa iti foloseasca produsul, obtii niste cifre ( de exemplu: cat ti-a generat produsul in decurs de x zile/saptamani/luni ), obtii niste feedbackuri de la clienti reali si requesturi pentru viitoare features.
Well, asta e momentul in care te poti prezenta in fata unui investitor, sa iti prezinti planul de afaceri ( pentru a-l face sa inteleaga ca daca investeste suma x in afacerea ta, are sanse sa isi amortizeze investitia in timpul y ) si sa iti argumentezi necesitatile financiare ( de exemplu: am nevoie sa scalez produsul. Asta poate sa insemne ca vrei sa dezvolti new features, asta necesita o echipa de development care trebuie platita. Sau am nevoie sa atrag mai multi clienti, asa ca am nevoie sa investesc in marketing ).
Cand ai gasit un investitor, avand un nou buget si sustinere/relatii din partea lui/lor altfel iti scalezi afacerea, discutand cu viitorii potentiali clienti din noua ta calitate de companie, nu de “pusti de 21 de ani”.

Din momentul asta, tu ai devenit cel cu mai multi bani/resurse, iar cine va incerca sa iti copieze ideea probabil ca va pleca cu buza umflata dupa un timp.

Asta trebuie facut, nu doar sa ai o idee si sa te duci hop-țop sa iti cauti investitori.
Daca ai doar idei esti doar filozof.

3 Likes

Mersi mult de raspuns!
Atunci ma duc sa ma apuc de treaba si sa vedem ce iese :wink: