Validați ideea tech/business

Deschid acest topic cu gândul că poate va inspira pe cineva în domeniul antreprenorial.

Si de ce nu, pentru a face schimb de informații tehnice, inovatoare.

Voi începe eu, ca să dau un exemplu.

Consultant remote

De câțiva ani mă tot gândesc la o oglindă inteligentă amplasată în spații publice, precum stație de metrou, gară, hol de hotel, etc.
Doamnele s-ar duce la oglindă și ar putea beneficia contracost de sfaturi pentru machiaj. Sfaturile ar fi date de o persoană reală, care ar vedea imaginile cu ajutorul unei camere video așezate în spatele oglinzii.
Persoana care se machiază ar putea plăti fie cu cardul, fie cu cash, ca la vending machines.

Am atasat o imagine sugestivă cu o astfel de oglindă inteligentă.

Ce părere aveți?

În spații publice ar fi ușor supuse la vandalism, ca să fiu politically correct.

Eu mă gândisem la un moment dat la o aplicație de mobil care să facă ce zici tu. :slight_smile:

Ar fi interesant daca folosind augumented reality ai desena machiajul pe fata persoanei - daca este incantata ai putea chiar sa-i vinzi cosmeticele. Nu seturi complete, a quick fix on the go.

1 Like

Dezavantajul aplicației mobile este dimensiunea ecranului. Plus distribuția aplicației.
Dacă este amplasată în spații publice se pornește cu vad comercial din start.

Dar vandalizarea este într-adevăr o mare problemă.

Ca preț, am văzut cosmeticiene care cer 100 de lei pe 20 de minute de machiaj.
Consultanță pentru 10 minute poate ar costa 10-15 lei.

Un prototip intr-un mall ar ajuta la validarea ideii si ar scadea riscul de vandalism.

1 Like

Încă 3 chestii:

  1. Femeile nu ies din casă ca să se ducă în mall să se machieze. Ori se machiază de acasă, ori deloc. Nu vorhim de retușuri.
  2. Procesul durează destul de mult și deseori e nevoie de o droaie de produse.
  3. Poate cel mai important e privacy-ul. Să zicem că ai căști la oglindă, dar tot ești mega expus. E ca și cum ai lua meditații la mate în gradina publică.

Oglinzile astea sunt bune pentru un selfie sau chestii scurte, dar atât. Cel puțin asta cred eu.

2 Likes

Le pui in cabine :slight_smile:

Expunerea în spații publice e pentru femeile în trecere sau în așteptare.
Așteaptă doamna metroul și se duce la oglindă să se mai aranjeze puțin - lucru întâlnit frecvent.

Si cu partea de intimitate… sunt aparatele alea de masaj pe la mall–uri și nu se jenează nimeni să plătească pentru câteva minute de relaxare în public.

Ai gresit forumu’ baiatu’ meu! Nu poti sa validezi ideea asta pe un forum de dev pentru ca nu noi suntem potentialii tai clienti, incearca as iti validezi ideea pe niste forumuri adresate doamnelor si domnisoarelor, ceva de moda, lifestyle. Sau…

4 Likes

Sunt destule care nu-s jenate sa-si aranjeze unghiile in mall :))

La un moment dat era in magazinul Cocor un ecran dotat cu Kinect, folosit pentru haine, daca nu ma insel.

E o idee buna la stadiul de oglinda + webcam + om care sa iti dea sfaturi. Daca vrei ceva mai avansat o sa ai multe alte probleme de natura legala. Plus intradevar 99.99% din femei se machiaza acasa, nu cred ca cineva iese din casa nemachiata daca ar da bani pe asa ceva ca sa isi imbunatateasca imaginea. Plus ca nu e o stiinta asa exacta, daca e asa important machiajul ala se uita pe instagram/youtube si invata ea daca are timp. Sunt sigur ca exista deja si aplicatii de telefon, nu iti trebuie oglinda.

Intrebarea buna e daca cineva ar da bani pentru asta.
Cea mai mare problema tehnica mi se pare comunicarea, in locurile pe care le-ai mentionat 99% din microfoanele si solutiile din piata o sa dea chix in implementare.
Dupa pentru machiaj iti trebuie foarte multa lumina ca sa se vada pe camera, nu e chiar asa simplu sa faci ceva bine. (si automat anuleaza ideea de o oglinda inteligenta ca nu mai vezi ecranul din spate cu atata lumina in ochii tai)

Dupa daca vrei ceva mai inteligent atunci oglinzile inteligente pentru marketing nu sunt legale in UE din cate imi amintesc, nu ai dreptul sa inregistrezi pe cineva fara permisiunea lui pentru acest scop, adica nu poti folosi recunoastere faciala si ce vrei sa faci implica recunoastere faciala (daca nu vrei o persoana reala), ar trebui sa adaugi pe oglinda un terms and conditions si acord pentru a filma si de a rula un algoritm pe fata ta ceea ce ar face totul foarte ciudat de utilizat.

Dupa acel algoritm ar reprezenta prin campania de marketing cu AI vederea firmei asupra clientilor, e o linie foarte delicata, sunt multe femei cu probleme psihologice care ar putea fi afectati de o sugestie a calculatorului, indiferent ca e o sugestie buna si rationala sau nu, tot la scandal ajungi si nici o firma, multinationala din lume nu vrea sa fie in scandal cu ceva ONG care protejeaza imaginea femeilor.

Daca vreti sa va ganditi la idei de antreprenoriat in 2020 ganditi-va la astea:

  1. Realitate virtuala, o sa fie de 3-5x mai mare numarul oamenilor care au casti VR. (aici vorbesc de Oculus, de Valve Index/HTC, de Windows Mixed Reality, nu telefoane mobile)
  2. Content creation (in special nisa de continut de sub un minut si sub 30 de secunde)
  3. Orice nu se putea face cu camere slabe la telefon si se poate cu camere bune - AR?
  4. Aplicatii web tip PWA (aplicatii care nu se instaleaza din Play Store ci din browser direct)
  5. Aplicatii mobile/web/desktop care se autogenereaza in functie de clientul care il cumpara
  6. Orice poate colecta date valoroase pentru cineva
  7. Orice integreaza o platforma sau o piata in alta
  8. Asistenti personali pentru tot felul de nise (AI in special)
  9. Roboti, automatizare, automatizare de automatizare
  10. Testare de automatizare
  11. Nise legale si juridice (ganditi-va la GDPR compliance, la legea din UE care spune ca fiecare site care preia informatie de pe altul trebuie sa plateasca bani originalului - copyright law compliance, la ISO compliance, cenzura automata, analiza de risc, instrumente cu AI pentru notari/avocati, bounty hunting pentru institutii care dau amenzi)
  12. Nise politice (analizare de imagine politica prin scraping, predictie, marketing pentru partide/persoane politice, consultanta cu AI, colectare de date, automatizare social engineering)
  13. Nise medicale (pentru cine are facultate in domeniu, in 2020 exista sanse ca secventierea genomului intreg sa coste sub 200 de euro/persoana deschizand multe nise, proteze cu machine learning, diagnosticare cu machine learning, terapie intensiva cu machine learning/AI, nutritie cu AI/machine learning, depistare de alte pattern-uri nestiute cu machine learning, de exemplu ce lotiune de ten iti trebuie in functie de anumite trasaturi ale fetei, roboti foarte mici pentru colectare de date imposibile de colectat pana acum, tratament paleativ alzhaimer/dementa/autism/depresie cu roboti/AI/VR/machine learning, colectare de date pentru marketing )
  14. Sport si performanta - Consultanta/training pentru echipe cu AI/machine learning, nutritie cu genome sequencing si sport adaptat individual (mai bine implementat decat pana acum), kinetoterapie cu VR, dans cu VR, antrenament cu VR, recuperare
  15. Politie/paza - Supraveghere cu drone si AI in timp real, colectare de date de pe internet pentru depistare fraude sau furturi (scanare site-uri/facebook pentru lucruri de vanzare), colectare de date pentru depistare retele de trafic de droguri (doar pe crypto/tor cate tool-uri se pot dezvolta pentru politie pe care sigur le-ar achizitiona ca n-au incotro), prevenire trafic de persoane prin date si machine learning, eficientizare procese birocratice, riot control (probabil singurul mod de a folosi recunoasterea faciala in mod legal in UE fara aprobare), inclusiv se poate monitoriza integritatea agentilor de politie in mod continuu cu o solutie bine pusa la punct
    15*. Desigur ca cineva poate dezvolta solutii si pentru cei care n-au interese legale daca politia nu tine pasul.
  16. Marketing - Orice mod de a reduce costurile si de a creste eficienta marketing-ului ca sa fie mai multe vanzari sigur va avea cautare, aproape toate produsele vandute sunt 90% marketing si 10% inginerie, banii buni sunt in marketing, nu in programare.
  17. Pensie privata (orice te poate ajuta sa investesti bine in viitor, toti stim ca nu o sa avem pensii in Romania si multe alte tari de langa noi, totusi nu am vazut nici o firma sa investeasca masiv in marketing ca sa vanda strategii, solutii de retirement pe cand pensia aia privata e o gluma proasta daca stai sa citesti putin)
  18. Service si consultanta masini electrice - mentenanta sau tuning, o sa vina si timpul cand ies din garantie - eventual training mecanici cu VR
  19. Platforme care se bazeaza pe troc in loc de bani (e o nisa neexplorata), in special cand vine vorba de producatorii mici care poate n-au nici firma dar au ce sa dea la schimb.
  20. Spatii pentru outsourcing de soft in zone periferice ale oraselor precum Cluj/Bucuresti cu chirie inclusa pe langa salariu (daca faci calculele o firma iese mult mai ieftin cu tot cu chirie si sediu in afara oraselor si poate oferi un avantaj major studentilor veniti din alte zone), outsourcing bazat pe remote work cu un sistem bine pus la punct (Era o gluma in Cluj ca daca e ceva spatiu deschis disponibil sigur il cumpara/inchiria ceva firma care se ocupa cu dezvoltare de soft, inca e probabil valabil doar ca nu gasesti spatiu)
  21. Educatie, meditatii pentru copii, lumea e obligata sa investeasca in educatie.
  22. Brexit (multe firme se muta, o sa aiba perioada de tranzitie, au infrastructura legacy, iau decizii greu, se pot fura nise, in 3 ore faci drumul la Londra)
  23. Agricultura bio automatizata - iei ceva ce functioneaza bine la cineva din Romania si il automatizezi
  24. Gamification pentru cresterea copiilor, poate exista si nu stiu eu, sigur se poate face ceva gandit de la A-Z ca sa devina un joc cresterea unui copil daca nu vrei sa depui cine stie ce efort. (Gamification of parenting/raising children, chiar pe anumite nise) - poate un sistem de Agile pentru familie care sa studieze foarte bine psihologia oamenilor si sa vina cu solutii care sa functioneze (notificatii, rewards, apel la defecte de gandire, ceva model care sa adapteze automat strategia in functie de familie, solutii la cheie pentru aproape toate problemele pe care le poti avea cu copiii)
5 Likes

Mai tot ce ai spus e valid, @isti37.
Însă mai depinde de resursele fiecăruia.
La resurse includem timpul, banii și cunoștințele.

Tehnologia a creat multe oportunități, dar astea sunt avantajoase unora, nu tuturor.
De exemplu eu nu stiu AI și ar trebui să am timp și bani ca să învăț și să dezvolt un produs competitiv.
În cazul oglinzii inteligente cred că un consultant virtual ar fi mai eficace decât AI. Cel puțin la început. Pentru că o persoană reală poate fi mai originala sau mai creativă decât AI. Până a antrena modele AI avansate trebuie să ajungi cu software-ul la o maturitate - ceea ce înseamnă timp și bani.

Chiar am observat întâmplător produse care și-au adăugat AI abia când aveau deja o bază de clienți. Să spunem așa, AI este util abia când ideea de bază are perspective.

Dacă vrei să îți prezinți ideea unor investitori, probabil că nici nu te iau în serios dacă produsul propus fie nu are AI, fie nu are ceva ground breaking.

1 Like

Da, in acest caz trebuie doar validat cu oameni reali, eu zic ca are sanse sa functioneze, in special cu mult marketing (nu neaparat platit), dar atunci devine doar o investitie. (timp+bani+nervi)

Practic totul se reduce la marketing, trebuie sa faci ideea mai atractiva cu ceva decat ideea de a te duce la machiaj la cineva care face asta in mod profesional.