Foarte interesant cum va evolua internetul dupa asta.
Banuiesc ca Google are deja o strategie sa faca acelasi lucru in alt fel, unde altii nu se pricep.
Google first announced it would get rid of third-party cookies, which for decades has enabled online ads, early last year to meet growing data privacy standards in Europe and the United States.
Au facut asta la presiunea celor din jur si nu de buna voie. Nici propunerea lor (cohorts) pentru 3’rd party cookie replacement nu e vazut prea bine de anumite grupuri:
Nu e vorba de toate cookie-urile, doar alea abuzive 3rd party. Viata va evolua foarte bine dpdv al user privacy si la fel ca si inainte pt ceilalti devi. Serios acum, pe cine afecteaza treaba asta in afara de Facebook si Google?
adica un internet unde n-o sa fiu bombardat de reclame? macar daca ar fi inteligente, nu sa-mi arate procesoare dupa ce am cumparat procesor. waw, o sa fie greu tare…
Eu, și probabil mulți alții, intrăm pe site-uri și vedem întâi o listă cu jdemii de cookies pe care ar trebui să le alegem sau acceptăm.
O mare problemă pentru Google e aceea că mulți utilizatori intră pe site-uri, niște reclame sunt afișate, dar utilizatorii nu le văd și nici nu dau click din cauza pop-up-ului cu cookies. Iar apoi aceștia părăsesc site-ul.
Asta înseamnă că reclamele AdSense n-au performanță și Google pierde bani.
Apple blocheaza tracking-ul in Safari, nu e exclus ca Microsoft sa mearga pe aceeasi strategie. (Exista block Ads in Edge)
Chrome pierde teren in fata Edge-ului si probabil ca oricum o sa fie blocati. Doar pe Chrome au control si la Mozilla pot dona bani ca sa nu ii blocheze.