Vreau sa incep un proiect open source pentru restaurantele ce fac livrări la domiciliu

Salutare, de cateva luni ma tot bate gandul sa fac un mic shopping cart/booking cms pentru restaurante si pizzerii (livrari) dar am indoieli. Mai exact, vreau sa fac un mic shopping cart unde vizitatorii pot sa comande online.

Mi-a venit ideea cand am vrut sa comand o pizza; cum sunt lenes, am luat telefonul si am intrat pe site-ul lor. Dezastru, site-ul nu numai ca nu era responsive, numarul lor de telefon era intr-o imagine. Si nu sunt singurii, toate restaurantele si pizzeriile din orasul meu au niste site-uri foarte proaste.

Cum in ultimul an la serviciu am de-a face cu un WP, ma gandeam sa fac ceva si pe cont propriu, macar mai ies din monotonia asta de WP.

Chestia e ca am indoieli, mi-e teama ca nu o sa fie deloc folosit si o sa ajung sa imi pierd timpul cu ceva inutil. Ce ziceti, un astfel de proiect ar avea succes avand in vedere ca nu exista nimic OS pe nisa asta, sau e ceva prea tehnic si average store owner nu-l intereseaza?

1 Like

Problema nu e să-l faci, problema e să-i convingi pe patroni să-l folosească.

Prin urmare, abordarea mea ar fi următoarea: aș lua legătura cu patronii câtorva pizzerii, le-aș înșira neajunsurile site-ului existent și m-aș oferi să le dezvolt gratuit o soluție mulată pe nevoile clienților dar și pe nevoile pizzeriei. Adică disponibilitate pizza boy și estimare livrare (eventual cu ceva g. maps pentru traseu), păstrarea datelor unui client (e.g. un client regular doar sună și spune „la fel ca data trecută”) etc. Evident, precizezi de la bun început că toată treaba asta o faci pentru a o face open source (și explici că asta înseamnă că inclusiv firmele concurente pot folosi așa ceva)

Pasul cu abordarea unui patron consider că-i esențial, pentru că altfel nu vei ști exact nevoile utilizatorilor și vei fi doar un producător ce nu-și folosește produsul :smile:

2 Likes

Da, problema e sa convingi patronul sa-ti foloseasca CMS-ul. Problema e si ca nici ei nu stiu ce vor pentru ca sunt persoane atehnice, si, cel mai probabil imi vor zice lucruri total irelevante.

O alta solutie ar fi sa trisez un pic(chiar daca e open source si nu obtin venituri) si sa contactez pizzerii care folosesc servicii zonale, cum e eumananc.ro (al unei cunostinte). Din moment ce s-au inscris intr-un astfel de serviciu, sunt sanse sa accepte si ceva propriu.

Pregătește-ți un speech de maximum 15 minute, abordează diverși patroni (eventual invită-i la o pizza :smiley:) și explică-le ce vrei să faci și că toată lumea are de câștigat. Este imposibil să nu găsești nici măcar un om dispus să coopereze. (în Constanța eu cunosc cel puțin un patron de restaurant care ar coopera)

Exersează întâi speech-ul pe părinți, vecini, prieteni (ideea e să fie persoane atehnice) și întreabă-i ce au înțeles, pentru a nu pierde nici timpul tău și nici al patronului.

Dacă faci și niște mock-uri și le prezinți pe o tabletă, cu atât mai bine.

2 Likes

Există câteva soluții pentru problema asta:

  • Vinde-le servicii de instalare, configurare și suport.
  • Ia în calcul lansarea ca SaaS, nu ca aplicație self-hosted.
1 Like

Nu sunt tocmai o persoana extrovertita, dar pentru posibilitatea de a comanda din pat, cu telefonul, cred ca as putea incerca, cel mai probabil cand o sa intru in concediu.

Deocamdata am trimis un mail catre o pizzerie cunoscuta cu ce vreau eu sa fac, sper sa-mi raspunda. O sa mai contactez cateva, desi nu prea imi place cold calling-ul.

As putea sa anunt dupa implementare si cativa freelanceri si firmulite mici, oricum ei sunt cei care in principiu ofera servicii catre firmele de genul asta. Un shopping cart lightweight care e gata, targetat, doar ceva configurari le-ar ajuta munca. Mai bine ceva targetat, decat WP sau o mizerie custom.

@victorstanciu nu as putea sa ofer servicii de instalare, configurare si support, le urasc, cel putin sa le fac eu. Cat despre SaaS, da, la asta ma gandeam si eu de la bun inceput; ofer codul open source si un serviciu SaaS. Dar e ceva pe viitor, n-are rost deocamdata sa ma gandesc la asta, pe moment important e sa am produsul si ceva user base activ.

Stai, nu m-ai înțeles. Eu când zic de SaaS zic tocmai, să nu mai oferi codul. Poți găzdui tu aplicația, iar clienții să aibă conturi pe bază de abonament. Pentru cei care vor ca aplicația să “ruleze” pe domeniul lor, le poți oferi feature de parcare a domeniilor, e simplu de tot de implementat. Dar na, asta vine cu o grămadă de alte bătăi de cap, te înțeleg de ce nu ai vrea.

Da, am inteles asta. Eu as fi vrut ceva in genul ghost: https://ghost.org/pricing/ Din cate am inteles, chiar a functionat. http://blog.ghost.org/2014-report/

2 Likes

Ahh, un sistem mixt, da, foarte interesant. :+1:

Aha, să știi că noi de asta discutăm pe forum (și nu față în față, la o bere). Că suntem extrovertiți! :smiley:

Sau Gitlab

2 Likes

uita de piata romaneasca. faci o versiune de limba daca vrei musai sa fii patriot.

cauta o comunitate de patroni d-astia, faci un saas (gratis o perioada sau cu vouchere pt membrii comunitatilor ca sa aduni feedback si sa-l dezvolti pe nevoile lor), cumperi o lopata sa invarti banii. daca merge :smiley:

1 Like

Totusi, sa ai in vedere ca exista deja solutii open source de e-commerce personalizate chiar pe nisa asta.
De exemplu pentru OpenCart exista teme special pentru pizzerii, ca si asta.

În cartea de care ziceam aici se dă un exemplu foarte potrivit în contextul de față. O să încerc să povestesc esența:

Se apucă un programator să facă (benevol) un sistem pentru un magazin de alcool. După o perioadă, foarte încântat de ce a ieșit, îi arată clientului. Acesta începe să găsească tot felul de chestii (de altfel legitime) care nu funcționau corespunzător (e.g. nu se oferea discount pentru un anumit număr de sticle). Implementează omul discount-ul și îi arată clientului. Acesta observă că se oferă discount doar la același tip de alcool, când, de fapt, ar trebui să ofere discount la sortimentele ce se folosesc în cocktails (E.g. la x sticle de vermouth acorzi un discount pentru y sticle de gin).

Și după câteva iterații de genul ăsta când clientul se aștepta la anumite funcționalități (le lua as granted și nu le cerea în mod express) iar programatorul nu știa că este nevoie de așa ceva, s-a renunțat la idee.

1 Like

Eu ca patron sa platesc un programator sa imi seteze o platforma de genu, si sa platesc vps lunar (daca vrei ceva ca ghost, e nevoie de vps cu nodejs) ? Slabe sanse.

Sa ma inscriu pe o platforma online care face toata treaba pentru mine ? Desigur !

  • patronul de restaurant poate uploada poze cu localul, poze de la anumite evenimente mai speciale, etc
  • sa poata gestiona meniul foarte usor
  • sa poata primii comenzi si mai usor (cu plata paypal, card, bitcoin sau la livrare)
  • sa poata selecta un design custom pentru paginile lor din platforma, sau sa plateasca un designer pentru design custom
  • sa poata face anunturi foarte usor si rapid
  • eventual sa poata conecta conturile de social media (facebook, twitter) ca sa se posteze automat pe acestea
  • eventual tu ca SaaS poti lua o parte din veniturile restaurantelor, si poti taxa in plus pentru alte functii sau pentru design custom (taxa lunara pentru a inlatura brandingul tau sau pentru a inalura reclama pe care o pui pe site, o taxa lunara pentru a le permite sa foloseasca aplicatii mobile pentru a gestiona comenzile primite, o taxa lunara pentru a conecta conturile de social media, o taxa lunara pentru gazduire nelimitata poze, etc)

Vreti mai multe idei ? Am destule.
Pentru inspiratie: http://biz.shopmania.ro/

De ce? Sunt mii de WP developers, PrestaShop developers, Magento developers, etc etc care sunt plătiți să instaleze și configureze fix o astfel de platformă, pentru care apoi “patronii” plătesc hosting (VPS sau shared, după nevoi). Realitatea din piață te contrazice.

In comparatie cu o platforma SaaS (cum am descris-o mai sus) e mai scump cu programator si vps.
Vor fii “Slabe sanse” in situatia in care va exista acel SaaS care l-am descis, cu totul gata facut, design, functionalitate, aplicatii mobile, etc.

Template-uri pentru restaurante sunt si pentru WP. Diferenta e ca un restaurant nu are nevoie de multe functionalitati de acolo, Opencart-ul si alte shopping cart-uri nu sunt orientate catre restaurante, cu persoane de obicei atehnice; e destul de greu de manage-uit o platforma cu zeci de mii de chestii care sunt pur si simplu inutile pentru un restaurant/pizzerie.

1 Like

Ne-am plimbat prin Constanta pe la restaurante cu chestia asta http://justfood.ro/
care-i o alternativa/clona la foodpanda.ro
8 din 10 manageri de restaurante au zis da
Problema e cum aduci clientii. aia costa

3 Likes