Why you should never use Upwork, ever

Varianta scurtă: dacă ai impresia că ți s-a făcut o nedreptate pe UpWork, scrie un articol pe Medium și speră că va deveni viral, altfel cam mori cu dreptatea în mână…

Shadi, I work at Upwork and your post about your experience makes us feel terrible. We’ve reopened your case and are investigating it much more thoroughly. We hope to have a response to you quickly — if you have any questions or want to provide more details, please email me at rpearson(at)upwork.com. We care very much about our freelancer community and want to make this right.

https://medium.com/@AdShadlabs/why-you-should-never-use-upwork-ever-5c62848bdf46#.u5dfto38y

2 Likes

Pentru cei care fac freelancing de ceva timp:

  • Sunt dese genul acesta de probleme cu clientii?

  • Cumva un exemplu cand o interactiune cu un client aproape v-a facut sa pack up the tent and gtfo ?

  • Daca aveti doua/trei proiecte on-going si unul dintre ele are un client dificil, cat de mult vor fi afectate restul?

disclaimer:

Nu intreb din prisma ca vreau sa trec pe freelancing - ci mai mult cum se compara cu local work. Experienta mea de freelancing se reduce cred ca la 1-2 ani in total insa asta acum vreo 6-7+ deci nu mai este foarte relevanta in contextul actual - tot ce-mi amintesc este ca-mi tineam orele intr-un blackbook moleskine despre care @iamntz a vorbit 15min de ce nu mi-am luat un notebook normal :joy:

Nu, deloc, mai ales dacă știi să-i alegi, iar în timp îți e foarte ușor să-ți dai seama ce client e retardat și ce nu din primele 2-3 interacțiuni.

Nu există exemple speciale pentru freelanceri, sunt aceleași tipuri de interacțiuni pe care le ai și ca ne-freelancer. Bine, toată treaba fiind remote e puțin mai greu de gestionat, dar soluții sunt (discuție pe skype, crescut rate-ul, crescut estimările). Avantajul e că de obicei o să merite un mic efort pentru că, cel puțin în experiența mea și a altora pe care-i știu, discuțiile nu sunt niciodată despre bani dacă lucrezi cu străini, iar mie astea mi se par cele mai aiurea.

Este fix aceeași situație ca la ne-freelancing.

Ontopic: am citit articolul în week-end. Am avut aceeași experiență cu suportul de la Upwork, mi s-a părut că sunt autiști, iar problema mea era una mult mai mică. În plus, regula e că nu te cerți niciodată cu nebunii. Dacă voia să scape de el putea să-i spună că nu mai are timp să se ocupe sau orice altceva, nu să înceapă cu aroganțe, deci adevărul e pe undeva pe la mijloc, așa cum se întâmplă de obicei.

1 Like

Exista o diferenta, mare as zice: in freelancing interactionezi cu N-clienti, nu ai un PM si automat faci schimb de roluri vs. local unde deasupra ta (in unele cazuri) exista o ierarhie bine definita iar nr. de clienti (daca produsul este intern) N = 1.

Totusi, felul cum a rasp. clientul este comparabil cu neo-securistii care inca mai exista azi prin IT-ul romanesc.

Adevărat. Scuze, eu m-am raportat la munca pe care o fac eu, unde țin legătura cu clienții, deci pentru mine e tot aia. Pentru un developer, așa e, intervine treaba cu client service-ul unde ține foarte mult de persoană, dar probabil de obicei o să pară greu dacă faci asta pentru prima dată. :smiley:

Îți dai seama că sunt tot felul de tâmpiți în lumea asta… :))))

Chiar daca tii legatura cu clientii, ca angajat tehnic la tine probabil ajung dupa ce trec printr-un proces de validari, estimari si contracte (fie sunt deja clienti ai firmei, fie sunt lead-uri pe care cineva i-a validat). Ca freelancer, nu ai un asemenea proces si tu trebuie sa faci validarea - interactiune care poate sa se termine ca in exemplul de mai sus.

Cazuri care sa mearga asa departe nu am avut si cred ca sunt rare, in schimb te lovesti frecvent de raspunsuri agresive de la posibili clienti care nu prea au avut contact cu piata IT atunci cand le comunici un cost estimativ sau tariful tau. Culmea, nu doar de la clienti din Romania.

1 Like

Eu unul n-am avut niciodată vreun client atât de țăcănit, să mă acuze de hacking sau alte minuni. Darrr…

… O întâmplare care m-a făcut să renunț la acel client: proiect măricel, deadline aproape, câteva bug-uri importante…ish de rezolvat iar clientul voia comentarii în cod. Și nu-ți imagina că voia comentarii de genul docblock. Nu, voia comentarii la fiecare linie, altfel nu accepta proiectul (se întâmpla în privat, nu pe elance/upwork/etc). În cazul în care te întrebi cum voia comentariile:

  // bind click events on .toggleHiddenMenus a
  $('.toggleHiddenMenus > a').on('click ', function(){
    // toggle class .submenu-is-visible
    $(this).parent().toggleClass('submenu-is-visible');
    // remove class .submenu-is-visible on siblings
    $(this).parent().siblings().removeClass('submenu-is-visible');
    // returning false
    return false;
  });

Depinde foarte mult de felul în care ești tu, ca persoană:

  1. te stresezi maxim cu un client și îți taie cheful de a face orice (mai ales dacă restul proiectelor nu sunt foarte interesante). Cred că, în timp, asta ar fi calea spre un „minunat” burnout .
  • te răzbuni pe clientul stresant, acordând mai multă atenție/timp celorlalte proiecte;
2 Likes

Păi nu, că eu fix toată partea aia o fac, de la bugetare, achiziție clienți și până la client service și coordonare activități după. Partea cu programarea e doar din pasiune. :smiley:

1 Like

Eu am patit de mai multe ori ca am ajuns la o intelegere cu un client dupa discutii foarte scurte (15 min). Am avut probleme cand am ales sa ignor semnele primite de la client si astfel am ajuns sa ma implic in proiecte in care nu eram de nici un folos.

In general daca trebuie sa pierzi ore ca sa ajungi la o intelegere cu un client de obicei nu e un semn bun (exemplul de pe medium). De evitat de asemenea:

  • clienti confuzi care nu sunt capabili sa comunice ceea ce doresc. In astfel de cazuri e bine sa calculezi un buget pentru clarificari, discutii despre specificatii.
  • clienti cu asteptari peste “normal”, deadline-uri nerealiste etc…
  • clienti care negociaza la pret - nu stiu cum dar cei care incearca sa negocieze la pret sunt si cei care au cele mai mari asteptari si incearca sa impuna tot felul de conditii ulterioare pentru acceptance.
  • clientii care promit proiecte ulterioare mai bine platite cu conditia sa accepti primul proiect mai prost platit.

Modul profesionist de abordare a unor astfel de probleme:

6 Likes