Cum faceți backup?

Eu folosesc așa:

  • Dropbox pentru lucrurile ce sunt comune cu clienții și pentru unele setări (mai mult pentru sync, dar dacă se face și back-up… de ce nu?);
  • Crashplan pentru back-up în timp real la absolut tot ce este vital (c:\users, c:\work);
  • o clonă zilnică (incrementală) a discului principal folosind Reflect
  • o clonă săptămânală a discului principal (tot cu Reflect)

Pâna nu demult am avut două HDD de 2tb în RAID 1, dar controllerul de pe placa de bază este destul de instabil și a trebuit să renunț (bine, până mi-am dat seama cauza crash-urilor a durat câteva luni, deoarece erau foarte aleatorii).

Plănuiesc un Drobo sau Synology într-o altă locație dar, momentan, suntem pe buget și trăim periculos :baby_chick:

Voi?

1 Like

stiu ca nu-i pentru backup, da folosesc bitbucket pentru ce lucrez.
c-ul nu-l folosesc decat pentru nenea windowz.

la servici am un programel care face backup in retea.

Synology
Dropbox
Git

  1. Dropbox pentru documente și setări
  2. GitHub pentru proiecte
  3. Time Machine
  4. Backblaze
  1. Bitbucket pt project code
  2. Dropbox pt project assets

RAID-Z
Crashplan
Bitbucket

Google Drive + OneDrive + FF Sync
si
git cu remote central care are (inca un) backup complet pe alt server.

Pentru calculator nu am decat setarile de la cateva programe in cloud (IDE, git, ssh, tc).

1 Like

Wow … va simt cam paranoici aici :wink:
Eu am doar tot ce conteaza pe dropbox sau pe copy.com. Ma refer la compul de acasa, cel personal.

La lucru e alta poveste. Noi tocmai asta facem, enterprise storage appliances, care stiu sa faca backup.

Dar sincer sa fiu, niciodata in 15 ani de cariera nu am avut vreodata nevoie sa restaurez un backup. Asa ca, nu cred ca este chiar asa de important precum se pare. Discurile si SSD-urile din zilele noastra sunt prea bune pentru cat le fortam noi in computerele noastre.

1 Like

Pentru site-uri folosesc un soft personal care le trimite pe Dropbox si Google Drive.

Cele de pe calculatorul personal le filtrez manual si le bag peste tot pe unde apuc, chiar si pe CD-uri.

1 Like

eu sunt pe bittorrent sync acum. mai multe servere, pe modelul torrentelor se distribuie transferurile si teoretic merge mult mai repede.
am trecut prin dropbox si google drive, platit si gratis mult spatiu la amandoua. consuma foarte multe resurse clientul mai ales la bootup. trashul de la google drive e o mizerie. nici cu folderele nu prea le e clar lor ce se intampla.
clientul de btsync e instabil pe linux. am un debian pe care imi pica des. pe windows si mac osx merge np. btsync mai are niste probleme la rezolvarea conflictelor dar ai toate versiunile fisierelor si rezolvi singur problemele.
am un timecapsule pe care nu-l folosesc la asa ceva. daca ar fi avut vpn server ar fi fost bun.
crashplan imi face cu ochiul acum. o sa-l testez.
fisiere personale: google+ pentru poze si youtube pentru filme.
la servere avem rsync intre ele si dup-aia totul se duce in s3/glacier.

2 Likes

Tin fisierele importante in dropbox.

Google Drive pentru tot ce nu ține de cod - include chestii personale și profesionale. 8 RON pe lună, 100 GB, momentan e de ajuns :smile:

BitBucket / GitHub pentru aplicații. Marea majoritate a timpului lucrez într-un VM așa că aș putea să fac backup doar VM-ului. Încă nu fac asta, I hope it won’t bite me in the ass later down the line :blush:

nu fac backup, decat la pozele dupa telefon care se urca automat pe Dropbox. in rest #YOLO

2 Likes

Github - sourcecode activ
Google Drive - documente
Google Books - ebooks (au fuctie de upload)
DropBox Free - poze, proiecte archivate

si cel mai importat dotfiles si installscript pe Github

2 Likes

Subscriu. Cam la fel e si la mine doar ca eu folosesc si copy.com pe langa toate cele de mai sus. Nu tin fisiere local propriu zis. To risky!

1 Like