Problema la electrice e că lipsește toată infrastructura aia de piese de schimb din spate. Azi producători alternativi OEM produc piese și pentru mașini produse acum 20 de ani.
Pe o electrică complexitatea scade enorm, pur și simplu nu ai nevoie de atâtea fabrici care să producă diverse componente, de la transmisie, motor, diferențiale (dacă e 4x4,că toate mașinile 4x4 electrice au motor dedicat pentru fiecare punte).
În spate la o piesă clasică ai metalurgie, cad, ingineri, fabrici, casting, utilaje reglate, transportul materiei prime/produsului final, angajați care să facă toate astea.
Uită-te câte kg are un motor + invertor de electrică și cât volum ocupă vs un ansamblu motor + transmisie.
Până și manopera devine mult mai simplă că operațiunile posibile sunt puține și simple:
din start sunt mai puțin servisabile, dacă se strică schimbi motorul sau invertorul întreg și aia e, merge la recondiționat și cam atât. La baterii poți avea probleme la BMS care se schimbă tot probabil + să testezi un set de celule dacă e problematic și îl trimiți la recondiționat și pui altul nou/recondiționat și aia e. Eventual climatizarea bateriei dar aici e standard.
Și 90% din diagnosticare va fi automatizată și anticipată, adică ajungi la service și omul deja știe exact care e problema, efectuează operația indicată și ai plecat, din nou, mult mai puțini oameni specializați pe diverse arii, un om pe transmisie, un om pe motor, un om pe distribuție, alt om pe electronice, etc.
Un singur om (specializat, evident) cu laptop și internet, un robot pentru ridicare a mașinii și scule probabil se va descurca singur, va angaja eventual doar pentru scalare și cam atât.