Matematica clasica și matematica din informatica

Salutare draga comunitate Devforum.
Sunt elev la liceu clasa 9,pe profil mate-info.
Sunt bunicel pe matematica și foarte bun pe pseudocod(ca asta facem semestrul 1).
Din sfatul unui prieten de clasa 11,am aflat ca la liceu o sa fac informatica unde nu prea o sa aplic matematica 9-12.Ca mai mult o sa fac c++ sintaxa si algoritmi ce nu depășesc matematica de gimnaziu.
Am stat 2 luni sa cercetez cu ce limbaj de programare sa încep și în ce consta cu adevărat algoritmica dintr un limbaj, și am observat ca exista cam 2 matematici în cazul unui licean la mate info:
-matematica clasica(în care tu rezolvi pe o hârtie probleme)
-matematica din informatica în care rezolvarea tinde sa fie extrem de desfășurată și de logica.

Am luat așadar la pas câteva filmulețe pe Youtube în care am învățat sa programez în codeblocks(în consola), câțiva algoritmi de baza: interschimbarea a doua valori, palindrom, suma cifrelor unui număr.
Rezolvarea în c++ a acestor probleme a părut diferita ca limbaj și abordare decât rezolvarea matematica. În c++ era nevoie de rezolvare pas cu pas, fără a omite niciunul iar în matematica pură pur și simplu puteai sari pași.

Va întreb, în situația aceasta mai are rost sa ma strădui sa învăț matematica clasica asa cum e ea, sau mai bine o învăț dar aplicata într un limbaj de programare?

Adica de ce sa fac probleme pe foaie, de la ora de mate, când pot aceeași matematica sa o aplic în c++?

Ca idee as învață pe cont propriu algoritmi de la cel mai simplu, la cel mai complex de pe internet, și I as aplica într un limbaj de programare și gata as învață programare.
Nu vad utilitatea de a învăța doar matematica pură.

Sper ca s a înțeles ce am vrut sa zic.
Dacă aveți ceva nelămuriri ma puteți întreba.

1 Like

Matematica din liceu este ok si este folosita in CS.
Asa ca invat-o bine :slight_smile:

1 Like

matematica e aceeasi, aplicarea e cea care e in plus.