OOP vs procedural, funcțional în școli

N-am făcut liceu sau facultate cu specializare în IT și aș vrea să știu de la cei care au făcut, ce fel de programare predomină în materia predată.

1 Like

Predomina programarea procedurala.
Nu ii baga in oop sau alte paradigme.
Am terminat mate info. Inca si acum se mai preda in mare parte struto camila de C cu cin si cout.

Mai sunt si elevi care se mai baga la programare orientata pe obiecte, dar la nivel de hobby.

Exceptii mai sunt cu siguranta. De asemenea nivelul depinde si de profil. Ca ai mate info simplu, mate info intensiv unde pe acolo se face, teoretic, mai avansat (cica din C, se face si partea de pointeri)


Desi poate functional al fi mai natural :slight_smile:

Nu poti OOP fara procedural.
Pana sa ajungi la OOP ai multa carte de mancat.

Cine face C e fericit, eu am facut Pascal (si cred ca inca se mai face)

Se face si acum Pascal.
Iti alegi la proba de informatica la bac intre C si pascal

Pascal e un limbaj didactic foarte bun. C e un pic prea low level pentru inceput.

1 Like

Inca nu am inteles de ce se face asa :thinking:

De acord, dar dacă se aprofundează procedural, iar OOP abia dacă se abordează nu știu dacă este ok.

1 Like

Cred ca este mai simplu cu cin si cout decat cu scanf si printf care mai pot da batai de cap daca uiti un "%d", "%s".

Asta a fost singurul lucru specific de C++ pe care l-am vazut la informatica din liceu. Poate acum s-a mai schimbat.


Despre modul in care se preda informatica la liceu si nu numai

In liceu se predau algoritmi, limbajul e folosit pentru implementarea algoritmilor.

Noi in liceu n-am avut timp de ceva mai interesant, am învățat Pascal și totul s-a rezumat la algoritmi, la procesare fișiere de text, câteodată erai avantajat dacă îți dădeai seama de o ecuație sau regulă dar cam atât. Pascal era aproape pseudocod.