Sanatatea unui programator

lifestyle
persona-life
health

(Toth Tony) #1

M-am gandit ceva timp, daca sa ating sau nu acest subiect. Azi, am prins putin curaj si am zis ca trebuie sa vad daca sunt singurul care se lupta cu kilogramele in plus sau cu un stil de viata sanatos.
Eu incerc sa practic corssfit de 3 ori pe saptamana si sa renunt la carne/lactate, incer sa devin vegetarian. Am petrecut ceva timp sa vad pro/cons in privinta carnii si a lactatelor.
De cand m-am apucat de programare (3 ani), am pus vreo 50 de kilograme pe mine, iar acum incerc sa le dau jos pentru ca mi-am dat seama, in sfarsit, ca un stil de viata nesanatos ma face mai putin productiv si o viata scurta, cred.
Voi ce incercati sa faceti pentru a castiga lupta cu kilogramele sau sa aveti un stil de viata cat mai sanatos ?


(Catalin Banu) #2

Sanatatea este importanta si cu totii ar trebui sa fim atenti. Cel mai important

  • odihna regulamentara
  • dulciuri la minim
  • zero din sucuri “tampite” acidulate/etc
  • fara burn-out

In rest, din toate cate mai putin.

Si eu am depasit limita Kg de cateva ori la rand, iar acum sunt din nou in faza de recuperare.


(Toth Tony) #3

Cred ca cel mai complicat e atunci cand esti tanar si esti mult prea pasionat de ceea ce faci si nu ai parinti sau nu asculti sfaturile lor. Eu a trebuit sa dau cu capul, ca sa realizez chestiile astea.


(Ionuț Staicu) #4

Ahaha, bine ai venit în club.

Eu am pus ~40kg, dar în zece ani :slight_smile: Din fericire, m-am stabilizat în jurul a 110kg (am 2m, deci nu sunt foarte rotunjor, ca să zic așa), dar vârful a fost pe la 125-130.

Eu unul încerc să merg pe jos cât mai mult, de fiecare dată când ies din casă urc/cobor pe scări (cinci etaje). Dimineața și/sau seara fac ceva mișcare (stretching, alergare pe loc, genuflexiuni). Mai încerc să lucrez și din picioare (o zi-două/săptămână). Știu că nu e suficient, dar decât deloc…


Dacă ai avut trei ani de sedentarism, s-ar putea să îți forțezi prea tare oasele la crossfit.


(Catalin Banu) #5

Sincer nu cred ca iti poate da cineva sfaturi despre cum sa iti traiesti viata. Cel mult iti poate da instrumente de a putea realiza ce ti se intampla si a putea interveni de unul singur atunci cand trebuie.

Din ce am observat sfaturile si “ideile de bine” au de cele mai multe efectul invers.


(Toth Tony) #6

Am inceput putin cu sala inainte sa fac corssfit si nu am avut probleme.


(Bogdan) #7

tl;dr
Aveti grija de spate, mai ales daca aveti niste kg in plus sau vreti sa va apucati de sala.

Eu de la sedentarism plus vreo 15kg in plus m-am ales cu o hernie de disc destul de nasoala. Cu greutatea se rezolva, dar hernia e mai complicata pentru ca nu se vindeca si daca ajungi la operatie poti sa faci hernie in alt loc, asa ca trebuie sa am grija sa nu fac efort + kinetoterapie. Asta inseamna ca daca alerg sau merg la un meci de fotbal e posibil sa ma trezesc a doua zi pe masa de operatie. Nu zic ca eram mare sportiv inainte, poate mergeam o data pe luna la un fotbal si din cand in cand mai alergam, dar e nasol sa nu poti face lucruri care ti se pareau normale. Asta cu sportul e cum e, dar cel mai naspa e ca nu pot sa stau pe scaun mai mult timp fara sa ma deranjeze spatele.
Acum fac kinetoterapie de 2-3 ori pe saptamana, sunt nevoit pentru ca daca lipsesc vreo saptamana ma apuca durerile de spate. Doctorii la care am fost si cei de la kineto mi-au zis ca cei din IT sunt cei mai “fideli” clienti, asa ca va recomand sa aveti grija cu spatele pentru ca nu-ti dai seama cat de important e pana nu o patesti. Investiti bani intr-un scaun bun pentru ca o mare parte din timp in el v-o petreceti, eu am un Markus(Ikea) acasa si la birou mi-am luat un Aeron(Herman-Miller), si sunt multumit de ambele, dar ele ar fi degeaba daca n-as avea si o pozitie corecta, plus ca la birou mai si alternez stand in picioare cand pot.
Inca o chestie, eu am descoperit hernia la un RMN pe care l-am facut “preventiv”, nu pentru ca aveam dureri mari, si asa am aflat ca poti sa nu ai simptomele decat cand e prea tarziu.


(Adrian Tufă ) #8

Tocmai ce a aparut cartea Slabeste mancand regeste care descrie dieta ketogenica bazata pe reducerea la minim a dulciurilor. Mai precis, daca se consuma sub 50 de grame de glucide pe zi se declanseaza procesul de ketoza prin care corpul incepe sa arda rapid grasimile.


(Red) #9

Ha! Eu mulți ani eram după BMI borderline-subnutrit. Făceam mișto că ar trebui să mă plătească mai mult să-mi iau de mâncare.

Cică BMI-ul trebuie să fie între 19 și 24,5. Eu sunt sub 22 oricâte 16 ore stau la calculator.


(Toth Tony) #10

Mie mi se pare cam lame treaba asta cu dietele de genu. Pana la urma noi trebuie sa ne schimbam tot stilul de viata ca sa slabim. Si mai ales ca vinde ideea de “poti sa mananci orice dar sa mananci putin zahar”. Long time cred ca are consecinte urate, cu toate ca short time are rezultate.


(Bogdan) #11

Eu am vreo 3 ani de cand alternez in greutate, adica dau jos primavara vreo 10 si in timpul verii le pun inapoi. Ce am invatat e ca:

  1. Degeaba mergi la sala daca nu ai grija ce mananci. Pentru o doza de cola trebuie sa alergi vreo 12 minute ca sa o dai jos, iar daca tu esti obisnuit sa bei 2L pe zi atunci nu o sa vezi mari diferente.
  2. Nu-ti pune in cap teluri nerealiste, pentru ca la prima scapare o sa abandonezi regimul. Mai bine sa dai jos 1-2kg pe luna decat sa vrei sa dai 5 si sa nu reusesti.
  3. Cel mai important, sa slabesti e usor, sa mentii greutatea e greu. Organismul face tot posibilul sa te readuca la greutatea initiala pentru ca nu “stie” ca vrei sa slabesti, asa e presetat el, si cica ii ia in jur de 7 ani sa se obisnuiasca cu o noua greutate. Si chestia asta chiar e pe bune, gandeste-te ca daca mananci normal(chiar daca e junk food sau nu) ai o greutate cat de cat constanta, nu te ingrasi cu 1kg pe noapte. Dar slabeste vreo 2kg si ai sa vezi ca le pui imediat la loc.

(Bogdan Ciubotariu) #12

În primul rând este vorba de cetoză, nu cu „k” sau alte prostii d-astea.

Din păcate (sau fericire) dieta keto nu este ceva ce majoritatea oamenilor pot ține pe termen lung. Încearcă să mănânci sub 50 de grame de carbs - atenție! carbohidrați, dieta nu se referă specific la „dulciuri” - (sau chiar sub 30, nu-ți garantează nimeni că intri în cetoză cu 50) și vorbim după câteva zile. :smiley: Altfel, da, este una din puținele diete cu rezultate garantate, deși personal m-aș informa din alte părți, nu de la individul ăla.


(Adrian Tufă ) #13

Daca zici ca dietele nu sunt bune, atunci iata o metoda “mai simpla”, prin autosugestie.
Jon Gabriel sustine ca a slabit peste 100 kg doar prin forta mintii si sugestiei.
Primele doua ore din audiobook-ul in romana se pot gasi aici.


(Bogdan) #14


(Ionuț Staicu) #15

Băi, orice dietă este inutilă dacă este trată ca o dietă. Indiferent că-i keto, disociată sau orice altă minune, trebuie adoptată ca stil de viață.

Ar trebui să te cunoști suficient de bine să știi: îți place ideea ca de azi înainte - pentru tot restul vieții tale - să nu mai mănânci dulciuri sau făinoase decât extrem de ocazional? Nu? Atunci am o veste proastă pentru tine :smiley:


(Toth Tony) #16

@atufa cam asta voiam sa zic si eu cand am zis ca nu mi se par ok dietele :smiley:


(Bogdan) #17

De acord, e foarte greu sa renunti deodata la stilul de viata pe care il ai poate de ani sau zeci de ani de zile, de aia trebuie treptat.


(Bogdan Ciubotariu) #18

Tocmai d-asta spuneam că poate e „din fericire” că majoritatea n-o pot ține pe termen lung, pentru că așa sunt obligați să adopte un stil de viață și nu o dietă. Singura variantă prin care poți să ții greutatea sub control este controlul a ce bagi în gură. Nu sport, nu meditație, nu nimic altceva, ci 99% alimentație - și nu mă faceți să încep rant-ul vizavi de moda asta cu alergatul…


(Pîrvan Marian) #19

La cate ore se obtine un burn-out ? 50 h ?gen 40 la work si inca 10 sau la mai mult?


(Catalin Banu) #20

Nu există o rețetă. Sunt o serie de factori: perioada lungă, intensitate, lipsa de deconectare, lipsa de somn/odihnă, alimentație, etc.