Where are all the Rails jobs?

Lately I can’t find any work at all with Rails, what’s going on? What happened? Where did all the Rails jobs went?

Did all the jobs went to Node.js and other languages? Or I’m just doing something wrong?

It’s really depressing accumulating all the knowledge and skills I got since then and not being able to use it or find more work. Even more depressing that I can’t find work and my income depends on this.

https://news.ycombinator.com/item?id=8644822

Evident că se ajunge la Ruby Vs X iar până la „JavaScript it’s a joke” nu mai e decât un pas. Cu toate astea, sunt și comentarii pertinente; iată unul foarte bun:

I’ll speak as a marketing director that has just enough of an experience with languages (JS/PHP) to keep up so I’m not a complete dunce, but I/we can’t do the work internally. I found my current outsourced team from a very strong recommendation. Why are recommendations so powerful? Because we’re lazy. It’s hard to weed through random proposals from strangers when someone you trust has used someone successfully. But referrals only happen after you, excellent developer, have a few jobs under your belt. And that’s given that you have past clients that aren’t trying to hoard you. Would they recommend you to their friends if you’re slow on the projects you’re working on with them?

As a marketing director at a small travel company if I want my Magento website upgraded for speed, or if I want the current theme made responsive, where do I go? Well the CEO wants ROI, so I’m under pressure to find the balance of cost and quality output. So that means I try to outsource to developing countries for <$50/hr. What if you’re a $100+/hr American developer? Well as a marketing director that reports to the CEO, I have to completely cover my ass in order to recommend something at $100/hr. Doesn’t matter that the going rate for the best devs in tech cities might bill out at $500/hr - he’s comparing to the Indian company from 2 years ago, to his sales team, and to his accountant.

If you want to bill at market rate++ you sure as hell better propose something in such a way that the projected savings or new revenue is much higher than your cost. A CEO or Director of Marketing WILL pay what you’re worth if the ROI is 125%+. You probably can’t guarantee anything since so much is dependent on the company you’re working with. But you have to paint the picture of possibility. In the perfect world, how well can what your proposing help the company? If you cover all the technical bases and point out the other areas of the project that the sales team, the marketing team, the customer support team has to contribute to, well that’s a much easier sell.

ROI, ROI, ROI. That’s what people who hire you think about, especially in non-tech industries. All business people think of this first. Business people understand long term investment and don’t expect your $10k project to product $20k the next month, but you have to help paint the picture. Will it pay off in 6 months? 9 months? 2 years? Make it easy for them, and the sale is easier.

How do non-tech sectors know they need a programmer? There’s almost always the techiest person at any company that is designated to hire the programming help or falls into it. You don’t have to convince the secretary, the CEO, the accountant, the COO and the marketing director. You only have to convince the person handling the project that tends to be the most tech-savvy. A smart CEO generally won’t put a 60-year-old secretary on the hunt for a genius RoR developer. He’ll designate the best staff he has available.

What triggers that moment where they go from mentioning it in passing, to calling a meeting and saying “we need to hire a developer in the next two weeks”? Usually it’s obvious things that don’t need to be uncovered by developers. The ecommerce payment system stops working; someone looks at the site on their iPad and realizes it looks like crap; they stop getting automated emails.

The power you hold is painting a beautiful picture of what’s possible with technology, and making they understand, then believe your vision. And a shit ton of ROI projections.

Varianta scurtă: nu contează foarte mult prețul cerut de tine ci contează să convingi clientul că va avea un ROI din ceea ce faci. Da, știu că pare extrem de simplu să spui unui client „știu că Patel îți ia $X/h pentru task-ul ăsta iar eu îți iau $X10/h, dar eu termin de vreo zece ori mai repede”. Doar că unii (mulți?) manageri văd doar X și X10, nimic mai mult.

Există freelanceri Rails pe aici? Aveți probleme în a vă găsi proiecte?

Se menționează în comentarii despre Toptal. A lucrat cineva pe platforma asta?

1 Like

Despre Toptal am citit un review acum cateva zile. Pentru cei interesati: http://yuriybabenko.com/blog/my-experience-joining-toptal

Articolul este un pic controversat, autorul zice o chestie, CEO Toptal zice altceva; posibil că adevărul e pe undeva la mijloc.

Tot despre Toptal: https://medium.com/@jsuchal/getting-into-toptal-7eecd8d21cd3 (de această dată fără nici un fel de acuze :wink: )

1 Like

Hmm, am citit cu mare interes ce scria acolo. Poate depinde foarte mult de piață. Altfel nu știu ce să spun. Am LinkedIn-ul pus pe 0 notificări, fiindcă intru acolo doar când caut de lucru. Dar mai intru așa, o dată pe lună, am intrat și acum de curiozitate, și am cel puțin 5-6 mesaje cu cereri pe Ruby sau Ruby on Rails. Sau poate eu fac parte din țările în curs de dezvoltare :sweat_smile:? :man_shrugging:

In state, pare ca pe Ruby, se plateste cel mai bine

La noi, era o vreme, 2013-2014 cand se cauta pe Ruby on Rails. Eram prin anul 2 de facultate

Se plateste cel mai bine, pentru ca sunt cateva companii care au picat in plasa cu el si acum nu mai au de unde sa ia oameni ca e un limbaj mort.

2 Likes

Ce facem atunci cu Cobol pe care stă tot sistemul bancar american? :))

Portam codul in ruby, bineinteles :slight_smile:

Nu prea incape comparatie totusi intre COBOL si ruby. Cand a aparut cobol nu prea exista concurenta pe domeniu, ruby a fost al tspelea limbaj de genul ala. Asemenarile cu altele nu sunt intamplatoare.

Este fix acelasi lucru. Programatorii de cobol aunt bine platiti dar nu ii mai gasesti, pentru ca nimeni nu vrea sa invete.

de unde stii ca este limbajul mort? curios, pentru ca tocmai ce am fost de la ruby conf si era plin de oameni :slight_smile: si erau o gramada de joburi. Mi se pare ca aruncam idei de amorul artei, ori pentru ca suntem hateri.

pe indeed.com, in state sunt mai multe joburi ruby compare cu php. inseamna ca php este mort?

Nu, ci înseamnă că joburile de Ruby sunt poate mult mai dificil de a ocupa? :slight_smile:

De-asta sunt mereu disponibile, pentru că unul în PHP îl umpli imediat și îl dai jos.

asta nu inseamna ca este un limbaj mort. Exemplu unde lucrez eu.
100% remove
30 holidays
80k salary

am primit 200 si ceva de CV intr-o perioada de 3 luni, dar am reusit sa angajam. A fost dificil, da, dar acelasi lucru se intampla peste tot in lume. Este dificil sa gasesti oameni priceputi, si care au good fit cu echipa la care lucrezi. Sunt o gramada de wannabe developers, o gramada de persoane care cer o gramada de bani si nu stiu mai nimic, sau persoane dificile, dar este o piata dificila in general. Daca aveam php or java, poate avea 1000 de indieni care lucrau pe orez si paine, cu calitate de orez sau paine :slight_smile:

later Edit

sotia mea care lucreaza la shopify mi-a spus ca au aceleasi probleme, si ei sunt ~2000 devs.

1 Like

1 Like

Asta e adevărat, de vreo 5 ani de când au explodat în mainstream știrea că se câștigă bine, s-a umplut industria de wannabes care vor să se facă developeri pentru că se câștigă bine.

Mi se pare că e doar un val care va trece în câțiva ani, așa cum au fost multe altele, vor apărea alte joburi în care va fi promisiunea unui câștig mare cu low entry level.

1 Like

well, trist dar adevarat, sunt programator de ~ 20 de ani (si nu persoana care se lauda ca scrie cod de la 16 ani) 20 de ani profesional developer.
:frowning: chestia asta cu sfarsitul unui limbaj de programare a fost mereu. de ka java, javascript, php, ruby, python, etc. Mereu exista ceva nou, go → rust → elixir etc.

1 Like

de unde este acel trend?

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&q=%2Fm%2F0505cl

1 Like

uite unul si mai bun: https://trends.google.com/trends/explore?cat=31&date=all&q=ruby,python,javascript,php

https://trends.google.com/trends/explore?cat=31&date=all&q=Ruby%20on%20Rails,%2Fm%2F06y_qx,laravel

un trend interesant in ambele grafice, limbaje de programare, si frameworks. Dar pe de alta parte, cu cat esti zgomotos, poti ajunge sus in google, asta nu inseamna ca si usage. Cred ca mai fair ar fi sa vedem numarul de joburi si sau interes in companii sa foloseasca un astfel de limbaje de programare.

Ha ha ha. Ruby e un pic deasupra fortran in tiobe index: index | TIOBE - The Software Quality Company

Dar fortran e in crestere pe cand ruby e in scadere. Drum bun!

daca folosesti tiobe ca reper, nu prea avem ce a discuta.

a better one: The RedMonk Programming Language Rankings: June 2021 – tecosystems