Going freelance

Sunt intr-o perioada in care ma gandesc serios sa incep sa lucrez ca freelancer. Motivul principal fiind banii.

Ma intrebam care e povestea voastra. De ce ati inceput freelancing? Ce sfaturi recomandati? Aveti compania proprie?

Orice sfat e apreciat! :smile:

Ca freelancer ti-ai definit ce servicii vrei sa oferi?

Front-end, un pic de nodejs, workflow, continuous integration.

Ca freelancer in primul rand trebuie sa “vinzi” incredere, orice client prefera sa se simta confortabil cand iti ofera un proiect.

Daca eu as fi un posibil client al tau, m-ar interesa sa stiu:

  • serviciile pe care le oferi, dar intr-un mod detaliat – “front-end” lasa loc de interpretare, poti realiza un single-page app de unul singur, sau front-end te referi mai mult la “HTML + CSS”?
  • experienta care o ai pt. serviciile pe care le oferi – portofoliu / exemple show-off
  • sa fi pregatit sa oferi o cotatie de pret si un timp de lucru detaliat

Recent am intrebat un tip cat vrea pe un proiect si mi-a spus undeva la 1000-1200. Cand oferi o asemenea cotatie, unde ai un price-range cu care jonglezi de ~20%, lasa loc de interpretari. Incearca sa-ti estimezi bine timpul si cererea sa fie ferma, poti accepta negocieri si compromisuri la inceput, dar incearca sa eviti sa pari nesigur.

Am întâlnit chestii de genul „În jur de 500, maxim 1000” …

20% este o marjă decentă, pentru că nici specificațiile nu sunt absolute. Nu?

2 Likes

Exact, fara sa ne zici si cat de detaliate au fost specificatiile pe care ii le-ai dat marja de 20% nu inseamna nimic. Personal am dat si estimari de genul “Intre 1000 si 2000” cand specificatiile erau vagi, si “estimari” de genul “1835 EUR fix”, cand clientul avea specs puse la punct. Plaja de valori in care se incadreaza o estimare spune de obicei mai multe despre client si cum stie el sa explice ce vrea decat despre freelancer.

1 Like

Ioi, m-am apucat sa scriu un comment mic, si a iesit un wall of text: